• امروز چهارشنبه ، ۲۱ آذر ۱۳۹۷
  • ٥ ربيع الثاني ۱٤٤۰
  • Wed 12 Dec 2018












رئیس هیات روابط پارلمان اروپا با ایران گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر دارد سازوکار ویژه مالی برای ارتباط با ایران را هرچه زودتر نهایی کند. تاریا کرونبرگ رئیس هیات روابط پارلمان اروپا با ایران و وزیر پیشین کار فنلاند که به ایران سفر کرده، بعدازظهر امروز با غلامحسین شافعی دیدار کرد. فرصت‌های پیش روی همکاری ایران و فنلاند در دوران تحریم‌ها، همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و اروپا، برجام و سازوکار ویژه مالی اروپا ( SPV) ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد. رئیس پارلمان بخش خصوصی ضمن اشاره به رویکرد فنلاندی‌ها در قبال توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با ایران و پس از آن برجام گفت: فنلاند در خصوص برجام موضع‌گیری اصولی را در پیش گرفته و ایران از مقام‌های این کشور به خاطر این حمایت تشکر می‌کند. شافعی...


وزیر امور خارجه گفت: بنده به‌عنوان وزیر امور خارجه می‌توانم بگویم که موشک هیچ‌گاه موضوع مورد مذاکره ایران با طرف‌های خود نبوده است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره تست اخیر موشکی گفت: بنده به‌عنوان وزیر امور خارجه می‌توانم اعلام کنم که موضوع موشک هیچ‌گاه مورد مذاکره نبوده و در قطعنامه ۲۲۳۱ هم درباره ممنوعیت آن برای جمهوری اسلامی ایران چیزی مورد تأیید و تصویب قرار نگرفته است. وی افزود: اساساً دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی و تدافعی است، نه تهاجمی و این مسئله را جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خود ثابت کرده است. به گزارش تسنیم، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در یک مصاحبه، ضمن تأیید انجام تست موشکی، تأکید کرده است: ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود. اولین...


سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران کارهای فنی در فدراسیون وزنه برداری را ازمدیریت این فدراسیون سخت تر دانست. کوروش باقری با اشاره به طرح جدید فدراسیون وزنه برداری مبنی بر کنار گذاشتن سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان ایران و بهره گرفتن از مربیان ادواری در این دو تیم و نظارت بر عملکرد این مربیان توسط دبیر فدراسیون اظهارداشت: امیدوارم که این طرح مسوولان فدراسیون وزنه برداری جواب بدهد که بعید می دانم . وی افزود: دوستان در فدراسیون وزنه برداری باید مشخص کنندکه چه کسی طراح برنامه های تمرینی دعوت شدگان به اردو و نظارت بر اجرای آن و از همه مهمتر چه کسی پاسخگوی شکست و یا پیروزی این تیم هاست. مطمئنا مربیان ادواری که درکادرهای فنی تیمهای ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان قرار می گیرند طراح تمرینات دعوت شدگان به اردو نخواهند...


سرمربی تیم ملی اسامی 35 بازیکن اولیه را جهت آماده باش برای اردوی نهایی تیم ملی و جام ملتهای آسیا اعلام کرد. لازم به توضیح است لیست پیوست، اسامی بازیکنان در لیست آماده باش بوده و اسامی بازیکنان نهایی برای مسابقات جام ملتهای آسیا روز شنبه 24 آذر اعلام خواهد شد. بر این اساس پس از اعلام اسامی نهایی بازیکنان در روز شنبه و حضور آنها در اردوی تیم ملی، کاروان ایران برای حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا و اردوی قطر، دوشنبه آینده 26 آذر ماه تهران را به مقصد قطر ترک خواهد کرد. اسامی بازیکنان به این شرح است: دروازه بان ها: 1- علیرضا بیرانوند – پرسپولیس تهران 2- امیرعابدزاده – ماریتیمو پرتغال 3- محمدرشید مظاهری – ذوب آهن اصفهان 4- سید حسین حسینی – استقلال تهران 5- پیام نیازمند – سپاهان اصفهان مدافعان: 6- رامین رضائیان – الشحانیه قطر 7-...


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در جامعه ما میلیاردها تومان گم می شود، گفت: با اصلاح داده های کشور جامعه اصلاح می شود؛ مدیریت بدون داده و نظارت بی معنا است . مسعود پزشکیان، روز دوشنبه در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در جامعه هیچ کس مسئولیت پذیر و پاسخ گو نیست؛ در حالی که مسئولیت پذیری، اجرای درست مسئولیت و پاسخگویی از ارکان مهم مدیریت در هر ساختاری است. وی افزود: انتظار از دانشگاه صرفا تربیت نیروی انسانی نیست و روند تغییر و مدیریت باید از دانشگاه شروع شود. وزیر اسبق بهداشت با بیان این که اختیارات دانشگاه نباید محدود نشود، ادامه داد: دانشگاه باید بتواند خود را مدیریت کند و قوانین هیات امنا همچون قوانین مجلس باشد. مدیران ارشد این اختیارات را محدود کرده اند. وی گفت: آموزش های دانشگاهی صرفا...


چهارشنبه ، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت: ۱۵:۴۴
پایان قابل حدس «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در نقطه شروع!
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
طرحی که قرار است نگرانی‌های کنونی بسیاری از مسئولان و مردم را رفع کند، در گام نخست، زمینه ساز خلق نگرانی‌های جدیدی شده است؛ نگرانی‌هایی که به باور برخی آنقدر بزرگ هستند که نگرانی‌های قبلی مقابلشان رنگ می‌‎بازد و حتی بی اهمیت جلوه می‌کند.
به فاصله حدود دو هفته از ارائه طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به هیأت رئیسه مجلس، نگرانی‌ها در خصوص این طرح و مفاد آن رو به افزایش است تا جایی که برخی مواد این طرح دستمایه طنز‌هایی قرار گرفته و میان کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ واکنشی که نویدبخش فرجام چندان خوشایندی برای این طرح نیست.

کافی است، نگاهی اجمالی به شبکه‌های اجتماعی بیندازیم تا دریابیم مواردی مانند دایر کردن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی خارجی (چه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های مجاز و چه غیرمجاز)، نمایند، به ضبط اموال و جزای نقدی چندبرابری محکوم خواهند شد و مشابه این محکومیت و حتی شدیدتر از آن (از نوع حبس) در انتظار دایر کنندگان کانال و گروه بی کسب مجوز هم خواهد بود، چه اندازه از دید کاربران تعجب برانگیز و شگفت آور است.

محکومیت‌هایی که در متن طرح یاد شده گنجانده شده و آنقدر مبسوط و شدید هستند که با توجه به اقبال بسیار ایرانیان به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های مختلف و همچنین کسب و کار‌های شکل گرفته در این فضا و بهره برداری‌های مشابه از این نوع ارتباطات، می‌بایست جمعیت بزرگی از هموطنانمان را مجرم نامید و چشم انتظار محاکمه شان بود.

اکنون کافی است به این موارد عجیب، برخی موارد دیگر مانند ماده ۲۴ طرح مذکور که می‌گوید «صدور مجوز واردات و فعال سازی تلفن همراه با تشخیص هیات نظارت منوط به پیش نصب پیام رسان‌های موثر داخلی است.» را بیفزاییم تا چرایی شکل گیری واکنش‌های پر تعداد به این طرح، واضح‌تر شود؛ طرحی که هرچند امضای ۹۵ نماینده مجلس ذیل آن درج شده، اما کمتر استقبال مثبتی از آن را شاهدیم.

این در حالی است که اگر به مشکلات فراوان موجود در فضای مجازی در کشورمان دقیق شویم، اوضاع متفاوت به نظر می‌رسد. شرایطی که بسیاری از مسئولان، نهاد‌ها و مردم از آن رضایت ندارند و ریشه برخی مشکلات را در آن می‌دانند و بر این اساس، خواستار رسیدگی و اعمال نظارت در این خصوص هستند.

به عبارت بهتر، اگر رسیدگی به مشکلات فراوانی که شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها بدان مبتلا هستند، خواسته‌ای بزرگ و عمومی است، شواهد حکایت از آن دارد که طرح «ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» قادر به پاسخ دادن به این خواسته‌ها نیست که اگر بود، از آن استقبال می‌شد، نه اینکه دستمایه طنز و شوخی و حتی ابراز نگرانی بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گیرد.

نگرانی‌هایی که ظاهرا آنقدر عمیقند که حتی مانع از آن شده که طرح نامبرده نقد شده و پیشنهادهایی در راستای اصلاح آن ارائه شود؛ رویکردی که بار‌ها ثابت شده فعالان عرصه‌های مختلف در قبال طرح‌های مختلفی که در حوزه‌های مربوط به ایشان در مجلس طرح و ارائه می‌شوند، در پیش می گیرند، ولی در خصوص طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی تقریبا دیده نمی‌شود.

رویدادی که می‌توان آن را بدترین واکنش عمومی به یک طرح نامید و از به فرجام رسیدن آن طرح ناامید شد؛ طرحی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه را نشانه رفته، اما آنقدر در پرداخت آن ضعیف عمل شده که بعید است با تبدیل شدن به قانون نیز بتواند کاری از پیش ببرد، جز اینکه جمعیت بزرگی از ایرانیان را مجرم کند و به صف قوانینی بپیوندد که قابلیت اجرا ندارند.
کلمات کلیدی: چندثانیه - ساماندهی-پیام رسانه ها 
نظرات
کد امنیتی را وارد کنید
 

کوتاه ترین خبرها در کوتاه ترین زمان
کاریکاتور
اینم وضعیت یک چهارم ایرانی‌ها!
Go to TOP