• امروز جمعه ، ۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ٤ رجب ۱٤٤۱
  • Fri 28 Feb 2020

خسرو کفیلی - تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران از اعزام به مسابقات وزنه برداری غرب آسیا که حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز داشت ، بازماند . چهار وزنه بردار دختر ایران از جمله سیده الهام حسینی و پریسا جهانفکریان که تاکنون در چهار رویداد انتخابی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرده بودند ، قرار بود در این مسابقات که در شهر دوبی آغاز شده است ، شرکت کنند. شیوع ویروس کرونا و ممانعت امارات عربی متحده از پذیرفتن مسافران ایرانی سبب شد که ملی پوشان وزنه بردار دختر کشورمان که شانس کسب مدال از این رویداد مهم را داشتند از شرکت در این مسابقات بازبمانند. اکبر خورشیدی فر مشاور فنی فدراسیون وزنه برداری در بخش بانوان با تایید این مطلب افزود: متاسفانه با اینکه چندی است وزنه برداران دختر کشورمان برای شرکت در این مسابقات که انتخابی بازی...

تلفات ویروس کرونا در ایران به ۲۶ نفر رسیدرئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است. کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم. وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر...

در روزهای آینده این روند حفظ خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم که رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی موثرترین راه قطع زنجیره انتقال است. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بهبودیافتگان موارد قطعی و مشکوک کرونا در کشور، در عین حال گفت: به نظر می‌رسد روند ابتلا به بیماری در اغلب استان‌ها صعودی خواهد بود و در روزهای آینده این روند حفظ خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم که رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی موثرترین راه قطع زنجیره انتقال است. دکتر کیانوش جهانپور ضمن اشاره به آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور گفت:‌ شرط اول در کنترل این بیماری کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری و لغو اجتماعات است. وی با اشاره به بهبودیافتگان موارد قطعی و همچنین موارد مشکوک کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه در قم،...

با رای کمیته انضباطی، سپاهان 3 بر صفر بازنده بازی با پرسپلویس شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه دیدار لغو شده سپاهان - پرسپولیس را 3 بر 0 به سود سرخپوشان پایتخت اعلام کرد.رای قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیاف است! بر اساس گزارش سایت رسمی فدراسیون، رای کمیته انضباطی به شرح زیر است: مستند به مواد۵۱،۶۲،۸۶،۹۱،۹۶،۱۱۷ از مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ ضمن بازنده اعلام کردن تیم سپاهان با نتیجه سه به صفر در بازی مقابل تیم پرسپولیس ، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو با پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت خاتمه پیدا کرد. دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد. نیمه نخست این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید. داور: علی صفایی کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، علی‌اکبر نوری کارت زرد: مهدی ترابی و وحید امیری از پرسپولیس، علی نعمتی و فرشاد فرجی از شهرخودرو کارت قرمز: - گل‌: وحید امیری (9)، بشار رسن (16)، مهدی ترابی (64) برای پرسپولیس، فرشاد فرجی (51) باری شهرخودرو ترکیب پرسپولیس: وژیدار رادوشوویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، وحید امیری، بشار رسن (84 کریستین اوساگونا)، مهدی ترابی (90...

چهارشنبه ، ۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت: ۱:۳۷
کشف داروی ضد سرطان در ماده لزج حلزون دریایی

محققان استرالیایی در ماده چسبناک و لزج بدن حلزون‌های دریایی ترکیب ضد سرطان جدیدی کشف کرده‌اند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود کند.

دنیای طبیعت منبع عظیمی از داروهای مهم است و از بین تمام گونه‌هایی که دانشمندان برای الهام گرفتن برای مقابله با سرطان به آن متوسل می‌شوند، حلزون دریایی در صدر قرار دارد.

انسولین‌ها و مسکن‌های جدید و بهبود یافته از جمله امکاناتی است که از این نرم‌تنان به دست آمده است و محققان این بار به کشف دیگری از این موجود رسیده‌اند و یک ترکیب ضد سرطان از غدد حلزون‌های دریایی استرالیا کشف کرده‌اند.

این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه "فلیندرز" استرالیا، دانشگاه "ساوترن کراس" و موناش انجام شده است که در حال تحقیق در مورد ترکیبات ضد باکتریایی بودند که حلزون دریایی روی تخم‌های خود ترشح می‌کند تا از آنها در مقابل محیط زیست دریایی غنی از باکتری‌ها محافظت کند.

این خواص باعث شد دانشمندان حدس بزنند که ماده لزج بنفش ترشح شده از آنها ممکن است حاوی ترکیباتی باشد که می‌تواند مبارزه را با سرطان نیز در پی داشته باشد.

آنها آزمایشاتی را انجام دادند که عصاره‌های این ماده را در رده‌های سلول سرطانی انسانی قرار داده و دریافتند که این ترکیب واقعا موجب نابودی سلول‌های سرطانی شد. اکنون به دنبال انجام تحقیقات بیشتر در تلاش برای درک چگونگی انجام این کار هستند.

"کاترین ابوت" استاد زیست شناسی مولکولی در دانشگاه فلیندرز و نویسنده این مطالعه توضیح داد: ما توانستیم این ترکیب را روی یک الگوی طولانی مدت سرطان روده بزرگ امتحان کنیم. این بدان معنی است که ما توانستیم نشان دهیم که یکی از ترکیبات موجود در این عصاره موسوم به "۶-Br" قادر به کاهش تومورها است.

این امر به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا ببینند که چگونه ترکیب "۶-Br" در موش‌ها از طریق مصرف خوراکی به سمت تومورها حرکت کرد.

ابوت افزود: ما می‌توانیم نشان دهیم که "۶-Br" و متابولیت‌های آن در دستگاه گوارش وجود دارند و به محل تشکیل تومورها در روده بزرگ تحویل داده می‌شوند. دستیابی به موفقیت در اینجا نشان می‌دهد که این روش تخصصی طیف سنجی جرمی می‌تواند برای ردیابی سرنوشت یک داروی خوراکی از معده تا مدفوع استفاده شود.

این تیم چند نسخه از ترکیب را آزمایش کرده و این تکنیک در حال حاضر به آنها کمک می‌کند تا امیدوارانه مسیرهای مطمئن پیش رو را تعیین کند.

ابوت توضیح داد: ما حیوانات را با عصاره مصنوعی ۶-Br و عصاره خام حاوی ۶-Br درمان کردیم. ما معتقدیم که متابولیت‌های سمی از ترکیب دیگری می‌آیند که در این عصاره وجود دارد، بنابراین هنگام استفاده از ۶-Br مصنوعی هیچ عارضه جانبی مشاهده نشد.

این تحقیق با پروژه دیگری که در سال ۲۰۱۶ آن را پوشش دادیم، هم‌راستا است. در آن تحقیق دانشمندان دانشگاه وولونگونگ(Wollongong) استرالیا کلاس جدیدی از مولکول‌های ضد سرطان را در تخم‌های حلزون‌های دریایی شناسایی کردند که در برابر آن دسته از سلول‌های سرطانی که در برابر داروهای شیمی درمانی مقاوم شده‌اند، بسیار قدرتمند بودند.

البته راه بسیاری برای رسیدن هر دو تحقیق به یک داروی ضد سرطان برای استفاده بالینی مانده است، اما نتایج اولیه امیدوار کننده است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان کولورکتال دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است و در سال ۲۰۱۸ میلادی موجب ۸۶۲ هزار مورد مرگ شده است. بنابراین کشف هر ابزار جدیدی در این عرصه بسیار خوشایند خواهد بود.

ابوت می‌گوید: ما از این نتایج بسیار هیجان زده هستیم و امیدواریم که بتوانیم یک شرکت دارویی برای سرمایه گذاری بر روی داروی جدید جذب کنیم تا پیشرفت تومورهای سرطانی را در روده بزرگ کاهش دهیم.

این تیم تحقیقات خود را در مجله Science Reports منتشر کرده است
کلمات کلیدی: چندثانیه - کشف - داروی - سرطان
نظرات
کد امنیتی را وارد کنید

کوتاه ترین خبرها در کوتاه ترین زمان
کاریکاتور
اینم وضعیت یک چهارم ایرانی‌ها!
Go to TOP