• امروز دوشنبه ، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
  • ٢۳ جمادى الثانية ۱٤٤۱
  • Mon 17 Feb 2020












خسرو کفیلی- با نزدیک شدن به زمان اعزام سه ملی پوش وزنه برداری ایران به رقابتهای غرب آسیا که حکم انتخابی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد ،نشانه هایی از عدم شرکت سهراب مرادی در این مسابقات به چشم می خورد. مسابقات وزنه برداری غرب آسیا که جزو پیکارهای گزینشی بازیهای المپیک توکیو محسوب می شود اوایل اسفند ماه سال جاری در دبی برگزار خواهد شد و از میان چهار ملی پوش کشورمان که شانس حضور در این بازی ها را دارند ، قرار است به جز علی داودی ، سهراب مرادی ، کیانوش رستمی و علی هاشمی در آن شرکت کنند . از همین رو ، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران افزون بر این چهار ملی پوش از چهار وزنه بردار دیگر به نام های حافظ قشقایی ، حسین سلطانی ، علی میری و امیر حقوقی برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی دعوت کرد تا آنان خود را برای شرکت در...


یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در حاشیه کنفرانس مونیخ گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه است و اینکه این کشور را به چالش بکشیم کمکی به حل مشکلات منطقه نخواهد کرد. عمان به ارتباط با واشنگتن و تهران ادامه می‌دهد چراکه ما فکر می‌کنیم که امکان گفت‌وگو بین دو طرف وجود دارد و در شرایط فعلی امکان درگیری نظامی بسیار کم است. وی همچنین افزود: ما باید همواره برای ایجاد صلح در منطقه تلاش کنیم. ما نگران اشتباه‌های احتمالی توسط کشتی‌های جنگی در تنگه هرمز هستیم، چراکه چنین اشتباه‌هایی ممکن است مشکل بزرگی ایجاد کند.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنان خود به اختلاف دیدگاه کشورهای اروپایی با آمریکا در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ پرداخت. بورل با اشاره به برخی اختلاف نظرهای اروپا با واشنگتن گفت: آمریکا خواهان پایان بخشیدن به برجامی که اوباما به امضا رساند، بود؛ همچنین آمریکا خواستار اعمال سیاست فشار حداکثری بر ایران شد، اما من فکر نمی کنم که اروپا چنین برآورد و برداشتی داشته باشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: برجام از منظر اروپا هنوز تمام نشده است، این توافق بنابر تصمیم جمعی بود که جهان را امن تر سازد، اروپا خواستار صلح در خاورمیانه است و اینها مواردی است که ما باید (با آمریکا) درباره آنها صبوری به خرج دهیم. بورل افزود: اروپا به روابط فرا آتلانتیکی نیاز دارد، اروپا با آمریکا دارای ارزش های مشترکی است و هردو در یک سمت...


زلزله با قدرت ۵.۸ ریشتر لافت در استان هرمزگان را لرزاند. محل وقوع: خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی لافت (هرمزگان) تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷، ۱۶:۰۰:۴۶ عمق زمین‌لرزه: ۱۳ کیلومتر نزدیک‌ترین شهرها: ۱۱ کیلومتری لافت (هرمزگان) ۲۰ کیلومتری درگهان (هرمزگان) ۲۴ کیلومتری سوزا (هرمزگان) شدت این زلزله تا بیش از ۸ ثانیه ادامه داشت. نقاط مختلفی از هرمزگان این زلزله را احساس کردند.


رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم، گفت: در حالی که دشمن می خواست شرایط ما بسیار سخت باشد اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی اجتماعی و امنیتی نشان می‌دهد که همه فشارهای آمریکایی ها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم هرچند فشارها افزایش یافته است. حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در ابتدای نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با تبریک ایام میلاد دختر پیامبر اسلام و قدردانی از حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سالی که گذشت، مثل سال قبل سال پرماجرایی برای ایران بود. از آغاز سال با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم که حادثه‌ای بی سابقه در تاریخ ایران بود و بعد هم حوادث طبیعی غیرمترقبه دیگری رخ داد. مردم نشان دادند راه سردار سلیمانی ادامه دارد رئیس جمهور تصریح...


چهارشنبه ، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت: ۱۸:۲۳
وزیر آموزش و پرورش: نمی‌توانیم کنکور را برداریم

وزیر آموزش و پرورش: نمی‌توانیم کنکور را برداریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی از جمله ترویج فرهنگ گفت‌وگو اظهار کرد: جای فرهنگ گفت وگو خالی است. گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه است و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه ای که آن را پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.

محسن حاجی میرزایی در نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی که در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی برای دانش آموزان فرصت بسیار مهم و بزرگی است تا بتوانند توانمندی‌ها و تربیت اجتماعی خود را افزایش دهند گفت: هرچقدر پیوندهای اجتماعی بین افراد بیشتر شود، ظرفیت‌های ذهنی و فکری قوی‌تر و عمیق تر خواهد شد.

وی افزود: زندگی جمعی در فرهنگ دینی ما بسیار توصیه شده و بسیاری مناسک وجه جمعی دارد و بر تقویت آن تاکید شده است. شکل گیری چنین اجتماعی در راستای فرهنگ دینی ما نیز ارزشمند است و کاری با ارزش تلقی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت‌های شش گانه تربیتی گفت: برخی از این ساحت‌ها چون ساحت زیستی، هنری و زیبایی شناختی وجه اجتماعی هم دارند اما به صورت انفرادی نیز قابل رشد هستند اما ساحت سیاسی و اجتماعی الزاما از طریق اجتماع حاصل خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی از جمله ترویج فرهنگ گفت وگو اظهار کرد: جای فرهنگ گفت وگو خالی است.
گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه است و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه‌ای که آن را پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.

وی ادامه داد: خانواده‌ای که گفت وگو در آن شکل می گیرد از آسیب‌های اجتماعی مصون است. اگر این فرهنگ در خانواده و در مدرسه تمرین کنیم زمینه‌های تقویت کشورو دستیابی به اهداف بلند میسرتر خواهد شد. هیچ مسئله‌ای به صورت پایدار حل نخواهد شد مگر اینکه درباره آن مسئله آثار و تبعات و راه حل ها یک تفاهم نسبی شکل گرفته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس دانش آموزی مجال مهمی برای تقویت و پرورش فرهنگ گفت‌وگو است و یک ارزش راهبردی بزرگ برای کشور به دنبال دارد گفت: واگرایی، تعارض در اهداف و روش‌ها فرصت‌های ما را زایل می‌کند. برای عمیق تر کردن پیوندها و همدلی می‌توان از گفت وگو به عنوان یک اهرم مهم استفاده کرد.

حاحی میرزایی ادامه داد: بپذیریم گفت‌وگو برای ما یک اصل مهم و کلیدی است و مسئولیت داریم سندتحول بنیادین را محقق کنیم. سندتحول بنیادین سندی ارزشمند است اما برای اجرای آن کار دشواری در پیش داریم. اجرای یک سند خوب چند برابر پیچیده‌تر از تدوین آن است. سندی اجرایی خواهد شد که تفاهم و درک مشترکی میان همه ذینفعان آن شکل گرفته باشد.

وی با بیان اینکه تا نتوانیم تقاضای موثری را در همه آحاد تعلیم و تربیت نسبت به تعلیم و تربیت چندساحتی بوجود بیاوریم، با نوشتن آیین نامه و ابلاغ دست یافتنی نخواهد بود مگر آنکه در همه سطوح و ارکان نظام تعلیم و تربیت آشنایی و درک از سند ایجاد شده باشد گفت: پیشنهاد می‌کنم در مجلس دانش آموزی بخش ویژه‌ای به فرهنگ سازی برای اجرای سندتحول اختصاص یابد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نقطه ثقل بیانیه گام دوم، جوانان هستند و دغدغه‌ای است که می‌تواند در مجلس دانش آموزی دنبال شود.

وی به برخورداری از رکن پایشی و نظام ارزیابی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند توسط کسانی ارزیابی شود که مشتریان این نظام بوده و در معرض تدابیر و برنامه‌ها هستند. فرصت انتقال بازخوردهای ۱۴ میلیون دانش‌آموز از سوی نمایندگان مجلس دانش آموزی وجود دارد.

حاجی میرزایی با طرح این انتقاد که از پایه اول همه چیز بر اساس مصرف کننده نهایی یعنی کنکور تنظیم می‌شود و جهت گیری همه آزمون ها و ارزیابی‌ها به سمت آن است گفت: جهت گیری نظام آموزشی و خروجی نهایی به گونه‌ای است که معیار ارزشیابی‌اش کنکور سراسری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز برخی دانشگاه‌ها توانسته اند در آخر خط، ملاک‌های دیگری برای ارزشیابی قرار دهند و از ظرفیت های استارتاپ ها و گروه‌های کارآفرینی بهره مند شوند. نمی‌توانیم کنکور را برداریم باید در کنار آن متقاضیانی دیگری بگذاریم که نسبت به آلام مردم احساس مسئولیت کرده و جهت گیری را به سمت خودش ببرد.
کلمات کلیدی: چندثانیه - وزیر آموزش و پرورش - کنکور 
نظرات
کد امنیتی را وارد کنید
 

کوتاه ترین خبرها در کوتاه ترین زمان
کاریکاتور
اینم وضعیت یک چهارم ایرانی‌ها!
Go to TOP