• امروز پنج‌شنبه ، ۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ٢۸ جمادى الأولى ۱٤٤۱
  • Thu 23 Jan 2020












، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم. رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم. روحانی با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، گفت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده...


«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در دولت بحثی درباره تصویب خروج ایران از "ان پی تی" نداشتیم و طبیعی است که این موضوع از اختیارات خود دولت است و تصمیم آن باید جای دیگری گرفته شود. رئیس جمهوری اردیبهشت‌ماه نامه‌ای به سران کشورهای ۴+۱نوشت و اعلام کرد که ایران علاقه‌مند به ماندن در برجام است آمادگی اجرای تعهدات خود را در چارچوب برجام دارد به شرط آنکه طرف‌های دیگر برجام برای حفظ آن به تعهدات خود وفادار باشند. رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: رئیس جمهوری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر آمریکا یا هر یک از طرفین تلاش کنند تا پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شود، در آن صورت ایران تصمیم به اقدامات سخت‌تری خواهد گرفت، که خروج از "ان پی تی" یکی از آن‌ها خواهد بود. این نوشته رئیس‌جمهوری برای سران...


پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم و عضو فراکسیون امید در گفتگو با فرارو گفت: «مسلم است که دوستان اصولگرا، مجلس دهم را ضعیف‌تر از مجلس هفتم، هشتم و نهم ارزیابی کنند. وقتی مردم تهران برای اولین بار در تاریخ مجالس ایران به هر سی نفر یک فهرست ناشناخته رأی می‌دهند مشخص است که چقدر عملکرد دوستان اصولگرای ما در مجالس هفتم تا نهم خوب بوده است. در واقع اینکه مردم ترجیح دادند به یک تعداد افراد ناشناخته رأی بدهند اما به آنها رأی ندهند، یک نه بزرگ به آنها بود. برای بررسی عملکرد مجلس دهم و اینکه این عملکرد چگونه بوده است به طور حتم به یک بررسی تطبیقی نیاز داریم. چون اتفاقات در خلأ که رخ نمی‌دهد بنابراین باید بررسی مقایسه‌ای کرد. به نظر می‌رسد مجلس دهم اتفاقاً از لحاظ مباحث حقوق بشری که منظور از آن ابعاد اجتماعی است و حتی از نظر اقتصادی عملکرد...


بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی روز چهارشنبه هواشناسی تهران، بارش ها در نیمه شمالی استان بصورت بارش برف خواهد بود و شدت بارش از امشب تا صبح فردا و همراه با مه پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر فردا بتدریج با عبور سامانه بارشی کاهش ابرناکی و افزایش وزش باد دور از انتظار نیست که با افت محسوس دما (بویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان) همراه خواهد بود. همچنین در بعدازظهر شنبه با عبور موجی نسبتا ضعیف بارش پراکنده انتظار می رود. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای چهارشنبه (۶و ۰)، پنجشنبه (۵ و ۱- )، جمعه (۶ و ۱-)، شنبه و یکشنبه (۶ و ۲-) درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. ورامین با ۷ درجه و فیروزکوه – امین آباد با منفی ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.


قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه 98/ فاصله 500 تومانی دلار آزاد و بانکی بازار ارز در حالی پنجمبن روز هفته را پشت سر می گذارد که روند معاملات در روزهای اخیر با کمترین نوسان و هیجانی دنبال شده است. به گونه ای که دلار در صرافی های مجاز در کانال 12 هزار تومانی و در آستانه مرز 13 هزار تومان قرار دارد و دلار در بازار آزاد در میانه کانال سیزده هزار تومان با نوسان محدود، قیمت گذاری می شود. در معاملات امروز (چهارشنبه دوم بهمن ماه 98) بازار ارز، شاهد عدم تغییر قیمت گذاری توسط بازارساز هستیم. این ثبات نشان دهنده کاهش نوسان در بازار آزاد و همچنین افت تقاضای کاذب در بازار است. روندی که به گفته بسیاری از فعالان ارزی، با فروکش التهابات غیراقتصادی رقم خورده است و در کنار حضور پرقدرت بانک مرکزی به عنوان بازارساز، همچنان ادامه دارد. بر اساس...


جمعه ، ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت: ۰:۵۳
نقص فنی ترمز عامل اصلی واژگونی اتوبوس در جاده فیروزکوه


معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نقص فنی ترمز را عامل اصلی واژگونی اتوبوس در جاده فیروزکوه عنوان کرد.

«مهران قربانی» که از ساعات ابتدایی واژگونی اتوبوس در محور فیروزکوه در محل حادثه حضور داشته، افزود: بررسی شواهد، اظهارات شاهدان و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که بروز نقص فنی در ترمز و در نهایت کنترل نکردن وسیله نقلیه توسط راننده منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: با این وجود،‌ نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راه کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اتوبوس ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه (۱۸ دی‌ماه)‌ از پایانه شرق تهران به مقصد استان گلستان-شهر کلاله عازم شده بود.

قربانی، ساعت واژگونی اتوبوس را ۲ و ۳۵ دقیقه بامداد روز پنجشنبه (۱۹ دی‌ماه) عنوان کرد و گفت: در سه دقیقه آخر پیمایش مسیر به دلیل از کار افتادن ترمز، راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه نشده و اتوبوس با سرعتی حدود ۱۴۵ کیلومتر در ساعت پس از اینکه ابتدا با حفاظ‌های سمت چپ و سپس با حفاظ‌های سمت راست موجود در کناره جاده برخورد کرده، از جاده خارج و در کناره رودخانه موجود در حاشیه جاده واژگون شده‌است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: به دلیل سرعت بالا، شدت حادثه واژگونی و سقوط به حاشیه رودخانه، در مجموع در سر صحنه و بیمارستان تا عصر امروز ۱۸ نفر از مسافران جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۲۴ نفر نیز مجروح شده‌اند که تحت درمان و معالجه قرار دارند.

قربانی با اشاره به مشخصات جاده فیروزکوه، بیان‌داشت: نوع راه چهارخطه جداشده با حفاظ و همین‌طور برخوردار از مجموعه علائم ایمنی، خط‌کشی و مسیرنما بوده و همچنین شرایط سطح راه در زمان وقوع حادثه خشک و مناسب بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد رانندگان اول و دوم اتوبوس هر دو دارای کارت هوشمند و شرایط لازم برای رانندگی اتوبوس بوده‌ و وسیله نقلیه دارای کارت معاینه فنی بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: جدا از رسیدگی که توسط مرجع قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راه انجام خواهد شد،‌ پیرو دستور وزیر راه وشهرسازی و بر مبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هر گونه قصورهای احتمالی انجام خواهد شد.
کلمات کلیدی: چندثانیه - نقص - فنی - اتوبوس 
نظرات
کد امنیتی را وارد کنید
 

کوتاه ترین خبرها در کوتاه ترین زمان
کاریکاتور
اینم وضعیت یک چهارم ایرانی‌ها!
Go to TOP