• امروز یکشنبه ، ۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۱۱ جمادى الثانية ۱٤٤٢
  • Sun 24 Jan 2021












خسرو کفیلی- با قطعی شدن زمان برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری ، به نظر می رسد که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری بدون توجه به دیگر نامزدهای ایرانی تصدی عضویت در هیات رییسه این فدراسیون خود را نامزد کند. کوروش باقری سرمربی اسبق تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی در این باره گفت : نخست امیدوارم که این انتخابات پس از چندین بار تعویق این بار در زمان تعیین شده در فروردین ماه سال آینده برگزار شود چرا که فدراسیون جهانی وزنه برداری باید هر چه زودتر سروسامان یابد ودر خصوص اینکه از ایران چه کسی نامزد شرکت در این انتخابات خواهد شد ، از هم اکنون مشخص است که علی مرادی خود را نامزد خواهد کرد. رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این نیز با وجود داشتن نامزدهای دیگری خود را برای تصدی پست هایی در فدراسیون جهانی وزنه برداری...


خسرو کفیلی - جانشین مرحوم سیامند رحمان یکی از شانس های کسب مدال طلای رقابتهای پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک توکیو بشمار می رود. حسین رضازاده رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان این مطلب گفت : منصور پورمیرزایی وزنه بردار کرمانی که جانشین سیامند رحمان در ترکیب تیم ایران در بازی های پارالمپیک توکیو خواهد بود ، یکی از شانس های کسب مدال طلای تیم کشورمان در این بازی ها بشمار می رود ولی او به حدنصابهای رحمان نخواهد رسید. او از رحمان به عنوان یکی از اسطوره های پاراوزنه برداری جهان یاد کرد و گفت : شادروان رحمان حدنصابهایی را کسب کرده است که به نظر می رسد که بزودی هیچ وزنه برداری نتواند به آن نزدیک شود. رضازاده به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران در کیش با دعوت از شش وزنه برداری که جواز...


زالی گفت: وضعیت تهران شکننده و ناپایدار است و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت این شهر دوباره خطرناک می‌شود. علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تهران شکننده و ناپایدار است و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را رعایت نکنند این احتمال وجود دارد که وضعیت تهران دوباره خطرناک شود. او ادامه داد: اعمال محدودیت‌های جدید‌تر بر اساس وقوع شرایط جدید و تغییر در وضعیت تهران از لحاظ رنگ بندی انجام خواهد گرفت. در حال حاضر وضعیت تهران از نظر رنگ بندی در حالت زرد است و تمام محدودیت‌های گذشته کماکان در این شهر اعمال می‌شود. زالی با اشاره به پیش بینی‌ها در خصوص خیز دوباره پیک جدید بیماری...


سخنگوی ستاد ملی ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط کشور طی هفته گذشته و مشخص شدن تاثیر این عدم رعایت طی روز‌های آتی گفت: این هفته احتمالا جلسات دیگری در ستاد داریم درباره بازنگری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها صحبت می‌کنیم، زیرا با تغییر رنگ شهر‌ها و وضعیت مناسب تر، شاهد افزایش تجمعات و تردد‌ها هستیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم و شهر‌هایی که در مازندران قرمز بودند نارنجی شدند، اما افزایش ترددها، افزایش موارد ابتلای سرپایی و عادی انگاری مردم در برخی شهر‌ها نگران کننده است. به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی روز شنبه پس از برگزاری جلسه هفتگی ستاد ملی کرونا افزود: هم اکنون از نظر وضعیت کرونا ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم؛ این نشانه آن است که تا حدی وضعیت بهتر شده، از...


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نرخ ارز و سقف فروش نفت را تعیین نمی‌کند بلکه می‌خواهد مانع از تصمیم‌گیری‌های تورم‌زای دولت شود. آقای محمدباقر قالیباف با حضور در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تبریک ولادت باسعادت دخت نبی اکرم صدیقه کبری و آغاز دهه فجر و ولادت باسعادت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: از اینکه امروز توفیق پیدا کرده ام تا در جمع شما باشم بسیار خوشحالم، چندماهی است که تلاش دارم چنین فرصتی ایجاد شود تا در خدمت شما باشم چرا که اعتقاد قلبی بنده این است که مرکز پژوهش‌ها اهمیت زیادی برای کشور و تحول در کشور دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه بهمن فرصتی را برای حضور در جمع کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در نظر می‌گیرد، نکاتی را در خصوص دفتر مرکز پژوهش‌ها در قم و مرکز تحقیقات مجلس در این استان بیان کرد و...


شنبه ، ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت: ۱:۰۰
آموزش و پرورش: مدارس باید امتحانات را مطابق با شیوه آموزشی خود برگزار کنند


مجازی بودن آزمون‌های دانش‌آموزان در بیشتر مناطق کشور، نگرانی‌هایی را نسبت به چگونگی ارزیابی دانش‌آموزان محروم از ابزار هوشمند آموزشی ایجاد کرده است اما به گفته رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش، مدارس باید به همان طریق که آموزش داده‌اند، امتحانات را برگزار کنند.

؛ تقریبا بیشتر خانواده ها هر ساله اوایل دی ماه اخبار مربوط به چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان را دنبال می کنند تا از چگونگی شیوه امتحانات مطلع شوند اما این روند امسال با توجه به چالش های ایجادشده به دلیل شیوع ویروس کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

پس از شیوع ویروس کرونا آموزش ها و ارزیابی دانش آموزان با توجه به جلوگیری از تجمعات انسانی و تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت آنها، از فضای سنتی به طور اجبار به فضای مجازی منتقل شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفتم دی ماه درباره شیوه برگزاری امتحانات دانش آموزان اعلام کرد که آزمون هنرستانی ها هم در گروه ارزشیابی حضوری قرار دارد.

حاجی میرزایی در این خصوص گفت: برخی از دروس هنرستانی ها و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه یافتند با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحان آنها حضوری باشد.

مجازی بودن امتحانات بیشتر دانش آموزان کشور با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا اقدامی مثبت در جهت حفظ سلامت فرزندان است اما مشکل از آنجایی آغاز شد که به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هر چند که وزارت آموزش و پرورش به واسطه اطلس یادگیری، دانش آموزان محروم را شناسایی کرد و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار داد تا در نهایت با بهره گیری از کمک های مردمی و اعتبارات دولتی دانش آموزان نیازمند نیز به ابزار هوشمند دسترسی پیدا کنند اما چگونگی روش ارزشیابی دانش آموزان محروم را نگران کرده است.

اختیارات چگونگی برگزاری امتحانات برعهده مدارس است

خسرو ساکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره اظهار داشت: اختیارات چگونگی برگزاری امتحانات در دست مدرسه است. مدیر مدرسه به همان طریق که بر اساس اطلس یادگیری نظام تعلیم و تربیت به دانش آموز آموزش داده است، امتحانات را هم برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان محروم از ابزار هوشمند، روش های مختلفی مانند مدرسه تلویزیونی، حضور معلم به صورت انفرادی و ارسال بسته های یادگیری برای دانش آموزان را مد نظر قرار داده است؛ بر این اساس با استفاده از اطلس یادگیری نظام تعلیم و تربیت به شناسایی دانش آموزان محروم پرداخت و اعلام کرد که مدیران مدارس باید از وضعیت تحصیل تمامی دانش آموزان مطلع باشند و برای یادگیری آنها اقدام مناسب را انجام دهند.

وی افزود: همچنین امتحانات نوبت اول داخلی است و شورای مدارس می توانند از اول تا آخر دی ماه برای دانش آموزان برنامه ریزی کنند. در واقع تاریخ برگزاری امتحانات در اختیار شورای مدارس است.

ساکی خاطرنشان کرد: مدارس در مناطق زرد با کسب مجوز از ستاد مدیریت کرونای استان ها می توانند امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنند اما جزییات این موضوع در اختیار شورای مدارس است.

وی ادامه داد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوط دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی صورت می گیرد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول دوره ابتدایـی بر اساس آیین نامه های مربوط به مصوب جلسه ۷۹۳ تاریخ ۲۰ مرداد سال ۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش و شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال جاری، انجام می گیرد.

ساکی افزود: بر اساس آیین نامه های شورای عالی آموزش و پرورش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی در دوره ابتدایـی می تواند به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام پذیرد و برای اطمینان بیشتر به صورت رسمی و مکتوب در پایان هر نوبت ارائه شود.

وی همچنین گفت: بر اساس پیشنهاد معاونت آموزش ابتدایی، از دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی یعنی خواندن و نوشتن و ریاضی، آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با تشکیل گروه های پنج تا هفت نفره و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به آمار به دست آمده در حال حاضر تعداد دانش آموزان اول ابتدایی در کشور یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۴۳۲ نفر و تعداد دانش آموزان پایه دوم ابتدایی یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۸۵ هزار نفر هستند که در مجموع این تعداد دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی به ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۱۷ نفر می رسد.

وی گفت:‌ برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی پایه های اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق زرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و پس از اخذ مجوز کتبی از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونای استان ها امکان پذیر است.

ساکی همچنین یادآور شد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبـت اول متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی های غیرفنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، به صورت غیرحضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود.

وی افزود: در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع آوری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نیم سال اول تعیین می شود.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در صورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط فراهم نباشد، معلم می تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش آموزان، استفاده کند.

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان گفت: در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری است.

وی افزود: همچنین در هر منطقه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد، امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود.

حاجی میرزایی اظهار داشت: شیوه نامه برگزای امتحانات ابلاغ و اختیار آن به شورای مدارس واگذار شده است. همچنین روش های آزمون غیرحضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دو نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی سهم همه این ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است. تکوینی بر اساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که آزمون ها در پایان هر ترم به صورت امتحان کتبی است.
کلمات کلیدی: چندثانیه - آموزش و پرورش - مدارس - امتحانات 
نظرات
کد امنیتی را وارد کنید
 

کوتاه ترین خبرها در کوتاه ترین زمان
کاریکاتور
اینم وضعیت یک چهارم ایرانی‌ها!
Go to TOP