عصر ایران در واکنش به اظهارات امروز سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نوشت:

🔹جناب سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد گفته است: “می‌گویند خون‌خواهی (هنیه) هزینه دارد، مگر هشت سال دفاع مقدس هزینه نداشت؟”

🔹انشاءالله که نه تنها انتقام خون هنیه گرفته می شود بلکه اسرائیل نیز محو خواهد شد ولی حالا که آقای علم الهدی، از هزینه دادن سخن می گوید و می پرسد مگر ۸ سال دفاع مقدس هزینه نداشته است؟ ما نیز از ایشان می پرسیم: آیا خود شما در آن ۸ سال، هزینه ای داده اید؟! آیا در آن ۸ سال، یک بار لباس رزم پوشیدید و سلاح به دست گرفتید و در کنار بقیه رزمندگان برای دفاع از دین و میهن جنگیدید و یک گلوله شلیک کردید؟!

🔹روزی که دشمن متجاوز به خاک ایران حمله کرد، شما ۳۶ سال داشتید و هم سن و سالان شما، در جبهه ها می جنگیدند و مجروح و اسیر و شهید می شدند و به تعبیر شما هزینه می دادند. شما که در آن دوره سنی می توانستید به جبهه بروید و هزینه بدهید، آیا رفتید و هزینه دادید و هزینه دادن همرزمان تان را با دست ها و پاها و سرهای قطع شده و پیکرهای متلاشی شده و فرزندان یتیم شده دیدید که حالا به راحتی پشت تریبون برای مردم از هزینه دادن در جنگ می گویید؟!

🔹فکر کرده اید در جنگ نیز همانند نماز جمعه تفنگی را به صورت نمادین دست می گیرند و همه چیز در امن و امان و آرامش هست؟

🔹کاش این حرف را امثال سعید جلیلی یا محمدباقر قالیباف می گفتند که در آن ۸ سال آتش و خون، آنقدر شجاعت و غیرت داشتند که از زندگی شان بگذرند و به میدان جنگ بروند نه کسی که جنگ را روزها در روزنامه می خواند و شب ها در تلویزیون می دید.

🔹کسی که در روزگار سخت مردم ایران حاضر به هزینه دادن نشد، قاعدتاً نمی تواند مردم ایران را به روزگار سخت دیگری برای هزینه دادن دعوت کند.

دیدگاهتان را بنویسید