✍️ مهرداد خدیر

🔹بارزترین ویژگی مسعود پزشکیان رییس جمهوری منتخب ایران که موجب اقبال مردم و انتخاب او شده بی‌گمان اشتهار به صداقت و وارستگی اخلاقی و وابسته نبودن به قدرت است.

🔹نیازی نیست آقای رییس جمهور مدام تکرار کند من همانم که بودم. بله. به لحاظ فردی همان‌اید که بودید. اما موجودی یک میلیون تومانی ۱۷ میلیارد تومان شده و از آدمی که ۱۷ میلیارد تومان موجودی دارد توقع بیش از دارنده یک میلیون تومان است.

🔹هر رأی که به حساب مسعود پزشکیان منظور شد به او اعتبار و اقتدار داده. بله شخص او همان است. اما پیش از این با ۱۰۰ هزار رای تنها نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بود و اکنون با ۱۷ میلیون رای رییس جمهوری ایران است. اگر هم عده ای معتقد باشند رییس این جمهوری اسلامی نیست و رییس جمهورِ جمهوری اسلامی است باز نماینده مردم ایران در جمهوری اسلامی ایران است.

🔹پزشکیان باید مانند سابق فروتن باشد اما با یک تفاوت: این بار در ارتفاع. منتها در ارتفاع شُکوه‌ناک فروتنی. این ارتفاع با قاطعیت و اصرار بر تحقق وعده‌ها فراچنگ می‌آید و او را و ما را می‌برازد؛ مایی که از کوته‌اندیشان به تنگ آمده بودیم. مایی که به صدای بلند از او می‌خواهیم ما را و کشور را از آدم‌های کوچک نجات دهد.

🔹شریعتی می گفت آدم وقتی فقیر می‌شه خوبی‌هاش هم حقیر می شه. قصه حالا اما این است که مدیریت حقیر مردم را فقیر می‌کند. مردم ما نه سزاوار حقارت‌اند نه فقر. اکنون به غرور در مقابل تحقیرکنندگان نیازمندتریم تا به فروتنی ولو کاملا واقعی از جنس تواضع پزشکیان باشد. او را در ارتفاع شکوه‌ناک فروتنی بیشتر می‌پسندیم.

دیدگاهتان را بنویسید