هوشنگ مرادی‌کرمانی، در گفت‌وگو با فرهیختگان:

🔹آموزش‌و‌پرورش ۲۰ سال تمام در برابر ‌قصه‌های مجید‌ مقاومت کرد که به کتاب‌های درسی نرود، چون معتقد بودند که ارزشی نیست. من هنوز هم به این واژه فکر می‌کنم که معنایش چیست؟

🔹در یک مدرسه‌ سمت نیروهوایی که اسم نمی‌برم، گفته بودند اصلا کتاب ‌قصه‌های مجید‌ وارد آنجا نشود. سر صف متوجه می‌شوند یکی از بچه‌ها در حال خواندن این کتاب است، همان‌جا اعلام می‌کنند‌ این کتاب خواندنش ممنوع است. چون ارزشی نیست. این نکته‌ای که گفتم برای سال ۵۸ یا ۵۹ است، چون قصه‌های مجید با پخش از رادیو معروف شده بود.

🔹سال ۱۳۷۸ معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، مهندس علاقه‌مندان، با من تماس گرفت و گفت اسم من علاقه‌مندان است و دوست دارم شما را ببینم؛ قصه‌های مجید بهترین کتابی است که می‌تواند برای بچه‌های این کشور مفید باشد. تمام مسائل اخلاقی در این کتاب وجود دارد. ایشان بیان کرد که قصد دارد بعضی از داستان‌های قصه‌های مجید را در کتب درسی قرار دهد و از من اجازه خواست. من قبول کردم، اما شرط گذاشتم که در داستان‌ها دست نبرند. اگر قرار به تغییر است باید با من مطرح شود تا بتوانم به‌شکلی مناسب و به قلم خودم آنها را اصلاح کنم و در جایش قرار دهم.

دیدگاهتان را بنویسید