خسرو کفیلی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس ، اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان را از تهران به جزیره کیش منتقل کرد تا اردوی سطح دریای این تیم در کیش دایر شود.
نصیرشلال که فروردین ماه گذشته از ۱۲ وزنه بردار به نام های
حمید زارع، عبدالله بیرانوند، ایلیا صالحی پور، علی عالیپور، میر مصطفی جوادی، علیرضا عباسپور ، علیرضا معینی، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، آریا پایدار، آیت شریفی و علی داودی برای شرکت در نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابتهای جهانی بحرین دعوت به عمل آورده بود ، در اردوی کیش بر نام های حمید زارع و علیرضا عباسپور خط کشید و مسعود ممیوند را به اردوی کیش فراخواند.
به نظر می رسد زارع و عباسپور نتوانستند انتنظارات کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را برآورده کنند از همین رو نصیرشلال دراین مرحله ازاردو از این دو وزنه بردار جوان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی دعوت نکرده است و به جای آنان از مسعود ممیوند خواسته به همراه دیگر وزنه برداران در کیش تمریناتش را پی بگیرد.
با توجه به اینکه حمید زارع و علیرضا عباسپور هنوز در رده سنی جوانان هستند این امکان وجود دارد که این دو وزنه بردار به سرعین سفر کرده و با حضور در اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیا که شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد ، شرکت کنند.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان افزون بر این دو وزنه بردار خواستار حضور چهار وزنه بردار دیگر به نامهای ابوالفضل زارع ، علیرضا نصیری ، ایلیا صالحی پور و آریا پایدار در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا شده بود که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.
پانزوان که سال گذشته در رقابتهای جهانی جوانان در مکزیک جام قهرمانی را به ارمغان آورده است عنوان کرده است در صورتی که این شش وزنه بردار را در اختیار داشته باشد در اسپانیا از عنوان قهرمانی ایران دفاع خواهد کرد.
با انتقال اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به جزیره کیش که تا ۲۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت ، انتظار است شاهد افزایش حدنصاب های علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، باشیم .
طبق برنامه تدوین شده از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران این دو وزنه بردار که برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی بازی های المپیک پاریس رقابت سختی را با حریفان خواهند داشت ، برای تحقق این امر می بایست بر حدنصاب های خود به ویژه در حرکت یک ضرب بیفزایند.
از همین رو پیش بینی می شود که در پایان اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش در رکوردگیری که از دعوت شدگان به اردو به عمل خواهد آمد شاهد افزایش حدنصابهای تمامی دعوت شدگان به ویژه داودی و جوادی باشیم و پس از آن تثبیت این رکوردها سرلوحه برنامه های کادر فنی تیم ملی خواهد بود.
با اینکه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در میان اسامی دعوت شدگان به این مرحله از اردوی تیم ملی در کیش نامی از رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که نتوانست سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را در رقابتهای جام جهانی تایلند به نام خود ثبت کند ، نیاورده است ولی گفته می شود از این وزنه بردار نیز خواسته شده است با حضور در این اردو تمرینات خود را پی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید