خسرو کفیلی

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابتهای جهانی بحرین که با شرکت ۱۰ وزنه بردار در جزیره کیش دایر شده بود به پایان رسید و وزنه برداران با حضور در تهران بزودی تمریناتشان را پی خواهند گرفت.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران افزون بر علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کردند از ، عبدالله بیرانوند،ایلیا صالح پور، علی عالیپور. ،علیرضا معینی، ابوالفضل زارع ، مسعود ممیوند ،آریا پایدار و آیت شریفی نیز برای شرکت دراین اردو که از اوایل خرداد ماه در جزیره کیش دایر شده بود ، دعوت به عمل آورده بود.
نصیرشلال در مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران از حمید زارع و علیرضا عباسپور نیز برای شرکت در این اردو برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین دعوت به عمل آورده بود ولی این دو وزنه بردار دراردوی کیش حضورپیدا نکردند چرا که نتوانستند انتظارات سرمربی تیم ملی را برآورده کنند.
با اینکه تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش با هوای گرم و شرجی با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم دو نفره کشورمان به بازی های المپیک پاریس موردانتقاد برخی از منتفدان قرار گرفت ولی تصاویر ارسالی در فضای مجازی حاکی از افزایش حدنصاب های ملی پوشان جوان به ویژه دوملی پوش اعزامی کشورمان به بازی های المپیک است.
منتقدان بر این باور هستند که بهتر بود که اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با شرایط آب و هوایی پاریس منطبق بود و یا تشکیل این مرحله از اردو در شهرکرد با اب و هوای مطلوب تاثیر بیشتری در روند آمادگی ملی پوشان به ویژه داودی و جوادی داشت.
با وجود این انتقادات اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در کیش دایر شد و دعوتشدگان به اردو به ویژه داودی این مرحله از اردو را بهترین مرحله از مراحل اردوهای آمادگی تیم ملی تاکنون اعلام کردند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به ویژه نواب نصیرشلال سرمربی این تیم به خوبی ازاین امر آگاه است که داودی وجوادی برای اینکه بر روی یکی از سکوهای قهرمانی اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم بازی های المپیک قرار گیرندنیاز به افزایش حدنصاب های خود به ویژه در حرکت یک ضرب دارند و ا ین کادر برنامه های مفصلی برای رفع ضعفهای این دو وزنه بردار به همراه سهراب مرادی و بهمن زارع دو دستیارش تدوین کرده است.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران کمتر از دوماه دیگر فرصت دارد تا زمینه افزایش حدنصاب های داودی و جوادی را که رقابت بسیار سختی را در پاریس خواهند داشت فراهم کنند.
داودی که رقابت سختی را با سه وزنه بردار از کشورهای گرجستان ، بحرین وارمنستان خواهدداشت برای فتح یکی از سکوهای قهرمانی می بایست حداقل به حداقل به حدنصاب ۴۶۰ کیلوگرم برسد و جوادی باید به رکورد حداقل ۴۰۰ کیلوگرم در بازی های المپیک دست یابد.
با اینکه مسوولان فدراسیون وزنه برداری تمامی شرایط را برای دو ملی پوش اعزامی کشورمان به بازی های المپیک پاریس مهیا کرده اند ولی اکنون جوادی و داودی نیاز به حمایت همه جانبه مسوولان ورزش کشور دارند تا بتوانند از کیان وزنه برداری ایران دفاع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید