خسرو کفیلی

امید رضا دهدار ملی پوش خوزستانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کمرنگ تر از گذشته شد.
دهدار که در آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس ماه گذشته در رقابتهای جام جهانی تایلند نتوانست حدنصابهای لازم برای کسب سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کند ، اکنون نگاهش به وضعیت دیگر وزنه برداران کشورهایی است که سهمیه حضور در این بازی ها را در این وزن بدست آورده اند ، است تا شاید به عنوان سومین نماینده ایران راهی پاریس محل برگزاری بازی های المپیک شود.
از جمله شانس های ملی پوش وزنه برداری ایران برای بازگشت به جدول ۱۰ وزنه برداری که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کسب کرده اند ، حذف وزنه برداران چینی بود که این چنین نشد.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری به کشورهایی که دارای بیش از سه سهمیه المپیک بودند مهلت داده بود تا سه نفر نهایی خود را اعلام کنند. یکی از این کشورها چین بود که در چهار دسته وزنی مردان سهمیه المپیک گرفته بود. اکنون چین مشخص کرد که در کدام دسته‌های وزنی قرار است نماینده خود را راهی پاریس کند.

طبق تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری چین، لی‌ فابین در دسته ۶۱ کیلوگرم، شی ژی‌یانگ در دسته ۷۳ کیلوگرم و لیون هوان‌هوآ در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ر المپیک پاریس وزنه می‌زنند.
با معرفی لیون هوان هوآ به عنوان نماینده چین در بازی های المپیک پاریس عملا شانس دهدار برای حضور در این بازی ها کمرنگ تر از گذشته شد.
اکنون دهدار تمام نگاهش به وضعیت دیگر وزنه برداران باقی مانده در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است که شاید انصراف خود را به هر دلیلی از حضور در این بازی ها اعلام کنند تا بستر مناسب برای حضور این وزنه بردارخوزستانی در پاریس مهیا شود.
ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران که پس از بازگشت از تایلند محل برگزاری آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس در کمتر محفلی نمایان شده است و به درخواست کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی پاسخ منفی داده است ، تا روز چهارم خرداد ماه سال جاری منتظر خواهد بود که شاید با انصراف وزنه برداری بتواند جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کند.
این وزنه بردار که با ناکامی در رقابتهای جام جهانی تایلند در شرایط مناسب روحی و روانی بسر می برد ، با اینکه از حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران انصراف داده است ولی گفته می شود همچنان به تنهایی تمریناتش را در زادگاهش رامهرمز ادامه می دهد.
طبق برنامه تدوین شده از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با پایان اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در تهران ، اکنون علی داودی و میرمصطفی جوادی ملی پوشان اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان که سهمیه حضوردر بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند به جزیره کیش خواهند رفت تا با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس تمریناتشان را پی بگیرند.
در صورتی که تا روز چهارم خردادماه تغییری در وضعیت جدول ۱۰ وزنه برداری که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کسب کرده اند ایجاد شود ، رضا دهدار ملی پوش کشورمان در این دسته نیز به کیش خواهد رفت تا به همراه داودی و جوادی زیر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به تمرین بپردازد و شانس حضور در این بازی ها را داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید