خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور که با شرکت ۱۲۲ وزنه بردار در قالب ۲۸ استان در اصفهان جریان داشت در حالی با قهرمانی تیم زنجان پایان یافت که همگان در انتظار انتخاب نفرات جدید از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری برای شرکت در اردوی تیم ملی هستند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که برای مشاهده پیکارهای روزهای پایانی این مسابقات به همراه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به اصفهان سفر کرده بود قصد دارد بهترین های اوزان مختلف این مسابقات به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به منظور شرکت در یکی از رقابتهای قهرمانی غرب آسیا ، بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا و رقابتهای جهانی بحرین انتخاب کند.
نصیرشلال از همین رو از تمامی ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران و مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی خواسته بود در اصفهان حضور یابند و به رقابت بپردازند که این درخواست مورد استقبال اندک ملی پوشان سابق قرار نگرفته بود.
از میان ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران که از سال گذشته دیگر از سوی نصیرشلال به اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت نشده اند ، تنها حسین سلطانی ، مهدی کرمی و علیرضا یوسفی در اصفهان حضور یافتند و برای استان هایشان وزنه زدند.
غایب بزرگ این دوره از مسابقات رسول معتمدی ملی پوش سابق دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی بود که انتظار می رفت با توجه به این که مسابقات قهرمانی کشور در اصفهان برگزار می شد ، در زادگاهش به روی تخته برود که این چنین نشد.
حافظ قشقایی ، رضا دهدار ، امیر عزیزی ، امیر حقوقی و … دیگر وزنه بردارانی بودند که در رقابتهای قهرمانی کشور حضور نیافتند.
افزون بر این ملی پوشان وزنه برداران ، وزنه بردارانی همچون علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان که خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس آماده می کنند و وزنه بردارانی همچون علیرضا نصیری ، عبدالله بیرانوند ، آریا پایدار و … که در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در کمپ تیم های خود را برای شرکت در بازی های المپیک و رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند نیز با موافقت کادر فنی تیم ملی در این مسابقات شرکت نکردند.
با وجود عدم استقبال برخی از مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای قهرمانی کشور ، این مسابقات در اوزان مختلف به مدت چهار روز در اصفهان برگزار شد و تیم زنجان با کسب ۶ مدال طلا بالاتر از تیم های فارس و هرمزگان که به ترتیب با کسب ۵ مدال طلا و یک برنز و ۳ مدال طلا ، ۳ نقره و ۳ برنز کسب کردند در مقام نخست ایستاد و تیم های کرمانشاه ، اردبیل ، اصفهان ،مازندران ، کردستان ، البرز و گیلان در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.
عدم قرار گرفتن تیم تهران که در سال های نه چندان دور یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بشمار می رفت در بین ۱۰ تیم برتر این مسابقات ، زنگ خطر را برای وزنه برداری پایتخت ایران به صدا در آورده است .
چهره برتر این دوره از مسابقات در میان وزنه برداران شرکت کننده از جمله ملی پوشانی سابقی که برای پوشیدن دوباره دوبنده تیم ملی وزنه برداری کشورمان در اصفهان حضور یافته بودند ، علیرضا معینی وزنه بردار جوان اصفهانی بود که به تازگی به اردوی تیم ملی دعوت شده است.
معینی که جای پای بزرگانی همچون سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم گذاشته است با اینکه در شرایط آرمانی گام به این مسابقات نگذاشته بود به مدال طلای این دسته را به گردن آویخت و به عنوان بهترین وزنه بردار این دوره از مسابقات دست یافت.
حسین سلطانی ، مهدی کرمی و علیرضا یوسفی ملی پوشان سابق اوزان ۸۹ ، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان با اینکه با روزهای اوج خود فاصله داشتند ولی در اوزان خود به مقام نخست دست یافتند و اکنون درانتظار تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در دعوت آنان به اردوی تیم ملی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید