خسرو کفیلی

چرایی تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش با آب و هوای گرم و شرجی که هیچ تناسبی با آب و هوای پاریس محل برگزاری بازی های المپیک ندارد ، برای من معلوم نیست.
محمدرضا براری ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : با توجه به سال ها حضورم در تیم ملی وزنه برداری ایران و شرکت در اردوهای مختلف آمادگی که در شهرهای مختلف برگزار شده بود ، از اینکه اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس در جزیره کیش دایر شده است ، متعجب شدم.
پیش از این بدین گونه بود که محل اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به شرایط آب و هوایی محل برگزاری مسابقات انتخاب می شد ولی به نظرم این بار اینگونه نبوده است.
من معتقدم که بهتر بود که این مرحله از اردوی تیم ملی در سطح ارتفاع در شهر شهرکرد دایر می شد که شرایط آب و هوایی بهتری داشت و وزنه برداران با توجه به شرایط آب و هوایی به حدنصابهای بهتری دست پیدا می کردند.
این امکان را می دهم که اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به مساعدت های صورت گرفته به فدراسیون وزنه برداری در جزیره کیش دایر شده است.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به کسب دو سهمیه تیم ایران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس اشاره کرد و گفت : علی داودی و میرمصطفی جوادی دو نماینده کشورمان دراوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم در این بازی ها هستند.
با اینکه اطلاع دقیقی از میزان آمادگی این دو وزنه بردار ندارم ولی پست های منتشر شده از سوی داودی و جوادی در فضای مجازی حاکی از آن است که وضعیت داودی بهتر است.
زدن وزنه ۲۵۰ کیلوگرم توسط داودی نشان از وضعیت نسبتا مطلوب این وزنه بردار با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس است.
داودی سه حریف قدرتمند از کشورهای ازبکستان، ارمنستان و بحرین در این بازی ها دارد و برای اینکه بتواند یکی از سکوهای قهرمانی در دسته فوق سنگین را کسب کند با ضعف های خود را در حرکت یک ضرب برطرف کند.
در صورت تحقق چنین این امر ، شانس داودی برای کسب مدال از بازی های المپیک پاریس افزایش می یابد.
در باره میرمصطفی جوادی باید بگویم که شانس این وزنه بردار نسبت به داودی برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی دسته ۸۹ کیلوگرم کمتر است.
جوادی که مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان را در ویترین افتخاراتش را دارد کار بسیار سختی در بازی های المپیک پاریس خواهد داشت.
این وزنه بردار زمان کافی دراختیار دارد که به حدنصاب های بهتری نسبت به رقابتهای جهانی عربستان دست یابد تا بتواند برای کسب مدال با حریفانش در پاریس به رقابت بپردازد.
براری به جوانگرایی صورت گرفته از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در تیم اشاره کرد و گفت : جوانگرایی در تیم ملی وزنه برداری ایران خوب است ولی این جوانگرایی نباید باعث طرد ملی پوشان با تجربه تیم ملی و بی انگیزگی آنان شود.
من معتقدم که ترکیبی از وزنه برداران با تجربه و جوان بهترین وضعیت در تیم ملی وزنه برداری ایران خواهد بود.
وزنه بردارانی همچون مهدی کرمی ، حسین سلطانی، رسول معتمدی ، امیر عزیزی و … هنوز هم می توانند با پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران برای کشورمان در رقابتهای مختلف افتخار کسب کنند.
مردم ایران از وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی مدال می خواهند و وزنه برداران جوان به زمان نیاز دارند که به آن پختگی برسند که بتوانند در این مسابقات مدال کسب کنند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به تعمیرات صورت گرفته در کمپ تیم های ملی وزنه برداری اشاره کرد و گفت : پیش از این این کمپ در مدیریت های مختلف بر فدراسیون وزنه برداری مورد تعمیر قرار گرفته است و اینکه گفته می شود برای افتتاح این کمپ وزیر ورزش و جوانان شرکت خواهد کرد به نظرمن کار صحیحی نمی باشد.
براری در پایان خواستار حمایت مسوولان فدراسیون وزنه برداری از نیروهای جوان در هیات های وزنه برداری استان ها شد و گفت :‌ برخی از روسای هیات های وزنه برداری استان ها بیش از ۱۵ سال است که هدایت این هیاتها را برعهده دارند که به نظر من آنان دیگر کارایی را ندارند و بهتر است از نیروهای جوان و با انگیزه در راس این هیات ها استفاده شود که این امر حمایت مسوولان فدراسیون وزنه برداری را می طلبد

دیدگاهتان را بنویسید