خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان دختر و پسر ایران در حالی در قزوین و تاکستان برگزار خواهد شد ، که تاکنون فدراسیون وزنه برداری به معرفی سرمربیان دو تیم اقدام نکرده است.
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری پس از سفر به قزوین و تاکستان و دیدار با مدیرکل اداره ورزش و جوانان این استان ، از برگزاری رقابتهای فوق در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه جای در بخش دختران در قزوین و ۲۲ تا ۲۴ ماه جاری در بخش پسران در تاکستان خبر داد.
تاخیر در معرفی سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری جوانان پسر و دختر کشورمان به ویژه در بخش پسران در حالی صورت گرفته است که پیش از این و در محافل خصوصی از نواب نصیرشلال ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان سرمربی تیم جوانان نام برده شده بود.
با اینکه همگان انتظار داشتند پیش از برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان پسر ایران که حکم انتخابی تیم ملی کشورمان را نیز دارد ، انوشیروانی نسبت به صدور حکم سرمربیگری نصیرشلال اقدام کند ولی به نظر می رسد این چنین نخواهد بود و تنها تیم بدون سرمربی تیم جوانان پسر کشورمان باشد.
عدم صدور حکم سرمربیگری نصیرشلال آن هم در زمانی که با برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور رده سنی جوانان ، شاکله این تیم برای شرکت در رقابتهای آسیایی و جهانی مشخص خواهد شد ، شایعاتی مبنی بر مشکلاتی در خصوص صدور این حکم به گوش می رسد.
این مشکلات و داغ شدن تنور انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری سبب خواهد شد که انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به بعد موکول شود.
با توجه به مشکلاتی که در انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران پیش آمده ، پیشنهاد می شود دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری به ویژه انوشیروانی فرصت را از دست ندهند و سکان هدایت این تیم را به هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران بسپارند.
نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابتهای آسیایی و جهانی جوانان ، معرفی هر چه سریع تر مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان را الزامی می کند.
در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران نیز به نظر می رسد که تمام نگاه ها به سوی کوروش باقری مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان باشد.
با توجه به فقر مربی زن با دانش فنی این رشته ورزشی به علت نوپا بودن وزنه برداری بانوان در کشورمان ، پیش بینی می شود که باقری برنامه های تمرینی خود را توسط یکی از مربیان زن کشورمان در اختیار وزنه برداران دختر جوان کشورمان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید