خسرو کفیلی

عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری عدم حضور رسول معتمدی در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی را قطعی دانست.
حسین رضازاده پس از حضور در نخستین نشست هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری که ریاست آن را سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون برعهده داشت ، با بیان این مطلب گفت : در این نشست در باره مباحث مختلف از جمله اعزام تیم های ملی وزنه برداری دختران و پسران ایران به رقابتهای آسیایی کره جنوبی که از اواسط ماه آینده آغاز می شود ، بحث و تبادل به عمل آمد و مصوباتی به تصویب رسید ولی به یقین می توانم بگویم که غایب بزرگ تیم کشورمان در رقابتهای فوق رسول معتمدی خواهد بود.
او از معتمدی وزنه بردار قدرتمند کشورمان و دارای چندین مدال آسیایی و جهانی به نکویی یاد کرد و گفت :معتمدی از جمله وزنه برداران خوب و آینده دار کشورمان بشمار می رود و با توجه به مصدومیت این وزنه بردار و عدم داشتن تمرینات مناسب معتمدی شرکت در رقابتهای آسیایی را از دست می دهد .
این وزنه بردار در صورتی که به شرایط ایده آل برسد مطمئنا بزودی یکی از نفرات اعزامی تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای بین المللی کوبا که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، خواهد بود.
رضازاده با ابراز تاسف از مصدومیت معتمدی اظهارداشت : توصیه من به دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه اعزام این تیم به رقابتهای آسیایی کره جنوبی این است که مواظب خود باشند تا دچار اسیب دیدگی نشوند آسیب دیدگی حتی می تواند به دوران قهرمانی یک وزنه بردار خاتمه دهد به همین خاطر از ملی پوشان کشورمان می خواهم در تمرینات و مسابقات به گونه ای عمل کنند که دچار مصدومیت نشوند و بسان معتمدی مجبور نشوند شرکت در برخی از رویدادهای مهم را از دست بدهند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به تغییرات صورت گرفته در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و چگونگی وضعیت حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی به ویژه سه وزنه بردار فوق سنگین حاضر در اردو اظهارداشت : سپردن هدایت تیم ملی وزنه برداری به نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی و بهمن زارع و وحید ربیعی دستیارانش کار درستی بود.
با توجه به شناختی که از این کادر دارم امیدوارم تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای آسیایی کره جنوبی به نتایج خوبی دست یابد.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران دراین مرحله از اردو زمان کمی را دراختیار داشت ولی با توجه به دو رویداد پیش رو پیکارهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو این کادر اردوهای خود را زودتر دایر خواهد کرد.
در باره علی داودی ، آیت شریفی و علیرضا یوسفی سه ملی پوش فوق سنگین کشورمان که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی حضور دارند نیز باید بگویم که این سه وزنه بردار بهترین های این وزن در کشورمان هستند .
با توجه به اینکه وزنه برداری یک رشته رکوردی است هر وزنه برداری که بهتر تمرین کند و در شرایط روحی و روانی بهتری قرار داشته باشد مطمئنا در ترکیب تیم ایران قرار خواهد گرفت و به کره جنوبی محل برگزاری رقابتهای آسیایی اعزام خواهد شد.
رضازاده در باره چگونگی اعزام تیم های ملی وزنه برداری دختران و پسران ایران به رقابتهای آسیایی اظهارداشت : فدراسیون وزنه برداری در نظر دارد تیم پسران را با ترکیب کامل و تیم دختران را با ۵ نفر به کره جنوبی اعزام کند.
با توجه به اینکه تیم پسران ایران با ترکیب کامل به رقابتهای فوق اعزام خواهد شد انتظار است این تیم یکی از سکوهای قهرمانی تیمی را از آن خود کند.
او در باره مصوبات نخستین نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری نیز گفت : ضمن موافقت اعضای این هیات به اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای آسیایی کره جنوبی و پیکارهای بین المللی کوبا شرکت کنندگان در این نشست اساسنامه فدراسیون های ورزشی را مورد تایید قرار دارند و موافقت خود را با تعیین روسای کمیته های مختلف ، حسابرس جدید و … تصویب کردند.
رضازاده که رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان را نیز برعهده دارد به تشکیل اردوی آمادگی این تیم برای شرکت در رقابتهای جهانی امارات عربی متحده و بازی های پارالمپیک هانگ ژو نیز اشاره کرد و گفت : حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران اردوی آمادگی این تیم را چندی پیش دایر کرده است .
این تیم دو رویداد مهم رقابتهای جهانی و بازی های پارالمپیک هانگ ژو را پیش دارد و ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که به نتایج خوبی در این مسابقات دست یابیم .

دیدگاهتان را بنویسید