خسرو کفیلی

حضور نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در سمت خود پس از کسب نتایج ضعیف دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان در بازی های المپیک پاریس تثبیت شد.
نصیرشلال فروردین ماه سال گذشته و پس از آنکه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری توانست با ارائه برنامه های خود آرای مثبت اعضای مجمع عمومی این فدراسیون را دریافت کند و به مدت چهار سال به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری برگزیده شود ، طی حکمی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برگزیده شد.
با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این انتخاب و حضور تیم های ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای قاره ای ، جهانی ، بازی های آسیایی ، پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس و بازی های المپیک به رهبری نصیرشلال و کسب نتایجی که انتظارات علاقه مندان و کارشناسان این رشته ورزشی را برآورده نکرده بود ، زمزمه های ایجاد تغییر در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از سوی منتقدان به گوش می رسید.
کسب تنها یک مدال برنز آن هم توسط علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو زنگ خطر را برای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به صدا در آورد و عدم دستیابی مدال از سوی علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان در بازی های المپیک پاریس این روند را تشدید کرد.
نصیرشلال که پس از پایان رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس و کسب دو عنوان چهارمی و پنجمی از سوی داودی و جوادی در سخنانی احساسی آمادگی اش برای کناره گیری از سمتش را عنوان کرده بود ، با دعوت از شماری از وزنه برداران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به منظور حضور در رقابتهای جهانی بحرین عملا هرگونه زمزمه کناره گیری اش از سمت سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران را تکذیب کرد.
حمایت همه جانبه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران حاکی از رضایت او از عملکرد نصیرشلال به ویژه برنامه های او در جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری کشورمان است.
به نظر می رسد رییس فدراسیون وزنه برداری این فرصت را برای سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که نزدیک به یک سال از تلاشش برای تغییر نسل در تیم ملی وزنه برداری کشورمان با دعوت از شماری از وزنه برداران جوان می گذرد ، فراهم کرده است تا نصیرشلال نتیجه این زحمات را در رقابتهای جهانی بحرین مشاهده کند.
عبدالله بیرانوند، آریا پایدار ، ابوالفضل زارع ، علیرضا نصیری و .. از جمله وزنه برداران جوانی هستند که از سوی نصیرشلال برای شرکت در این مرحله از اردوی تیم ملی که بزودی دایر خواهد شد ، دعوت شده اند تا خود را برای شرکت در این رویداد جهانی آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید