خسرو کفیلی

دو نماینده ایران در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس کم فروشی نکردند.
حسین رضازاده ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده دو مدال طلا از رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک با بیان این مطلب گفت : علی داودی و میرمصطفی جوادی دونماینده وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس هر چه در توانشان بود در این بازی ها به نمایش گذاشتند ولی نتوانستند به مدال دست یابند.
او افزود : اگر داودی و جوادی به وزنه هایی که در بازی های فوق یورش بردند تا به مدال برنز دست یابند ، در تمرینات زده بودند ولی در این بازی ها موفق به مهار آنها نشدند می توان گفت که آنان کم فروشی کرده اند ولی این چنین نبود چرا که این دو وزنه بردار پیش از این به این حدنصابها نرسیده بودند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه گفت: هر دو نماینده ایران در این بازی ها سه تا چهار حریف قدرتمند در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم داشتند و با آنان به رقابت پرداختند که هر کدام از آنان به دفعات عنوانی قاره ای ، جهانی و بازی های المپیک را کسب کرده بودند.
اگر دو نماینده ایران در مصاف با وزنه هایی که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای آنان گرفته بودند موفق می شدند اکنون با مدال برنز به میهن اسلامی بازگشته بودند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت : من از نزدیک شاهد آن بودم که مسوولان فدراسیون وزنه برداری تمامی شرایط و امکانات را برای این دو وزنه بردار برای حضور قدرتمند در این بازی ها فراهم کرده بودند و کادر فنی تیم ملی برنامه ریزی مناسبی برای آنان داشتند.
باید این امر را پذیرفت که کشورهای دیگر نیز در این رشته ورزشی به خوبی فعالیت می کنند.
رضازاده در باره تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برای ارزیابی عملکرد ملی پوشان کشورمان در بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : با نظر مسوولان فدراسیون وزنه برداری بزودی این کمیته تشکیل جلسه خواهد داد و تمامی مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راهکارهای لازم ارائه خواهد شد ضمن آنکه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز گزارشی ارائه خواهد کرد.
رییس سابق فدراسیون وزنه برداری به دعوت از شماری از وزنه برداران جوان به اردوی آمادی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین اشاره کرد و گفت : کادر فنی تیم ملی از یک سال پیش از شماری از وزنه برداران جوان که در رقابتهای جهانی مکزیک خوش درخشیده بودند برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت کرده است که در میان این وزنه برداران چهار و یا پنج وزنه بردار خوب مشاهده می شود.
این وزنه برداران امیدهای وزنه برداری ایران هستندو من مطمئن هستم که آنان بزودی جا پای بزرگان این رشته ورزشی خواهند گذاشت و برای کشورمان در رقابتهای مختلف افتخار کسب خواهند کرد.
رضازاده به شرکت تیم های ملی وزنه برداری نوجوان وجوانان ایران در رقابتهای جهانی و پیکارهای آسیایی فیلیپین نیز اشاره و بیان کرد : هم اکنون شماری از مستعدان این رشته ورزشی در قالب تیم های نوجوانان وجوانان زیر نظر هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تمریناتشان را برای شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی انجام می دهند که این وزنه برداران آینده سازان وزنه برداری کشورمان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید