🔹قیمت طلای جهانی با افزایش بیش از یک درصدی به حوالی ۲۷۰۰ دلار در هر انس نزدیک شده و آماده فتح قله‌های قیمتی جدید است.

🔹به گزارش چندثانیه، پس از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، شمش طلا به یکی از ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در سطح جهان تبدیل شده است.

🔹از ابتدای اکتبر، قیمت طلا روند رو به رشدی داشته و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با وضعیت فعلی انس با عبور از کانال ۲۶۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۴ به یک قدمی ۳هزار دلار برسد.

🔹قیمت طلا در ابتدای سال ۲هزار و ۶هزار دلار بود که درحال حاضر به بیش از ۲هزار و ۶۰۰ دلار رسیده است. به عبارت دیگر انس جهانی طی هشت ماه اخیر بیش از ۴۸درصد افزایش قیمت داشته است.

🔹این درحالی است که قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۳ تنها ۶.۵۸درصد افزایش یافت و در ۳۰روز گذشته بیش از ۴۵درصد افزایشی بوده است.

🔹به اعتقاد کارشناسان، افزایش قیمت طلای جهانی به دلیل عوامل متعددی از جمله کاهش اخیر نرخ بهره فدرال رزرو، افزایش علاقه سرمایه گذاران و افزایش بی ثباتی ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بستگی دارد.

🔹تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلای جهانی حوالی ۲۷۰۰ دلار در هر انس نوسان داشته باشد و احتمال اینکه به ۳هزار دلار برسد، دور از ذهن نیست،این چشم انداز توسط چندین عامل کلیدی، از جمله کاهش پیش بینی شده نرخ بهره فدرال رزرو، تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و تقاضای بانک مرکزی برای طلا ترسیم شده است.

✍️ فهیمه اکبری صحت

دیدگاهتان را بنویسید