خسرو کفیلی

ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران قصد دارد بهترین حدنصاب خود را در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس به ثبت برساند.
علی داودی دارنده مدال نقره رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک توکیو که به همراه میر مصطفی جوادی دیگر ملی پوش وزنه برداری ایران در دسته ۸۹کیلوگرم که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده است ، هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در جزیره کیش دایر شده است ، تمریناتش را انجام می دهد تا با آمادگی کامل در مهمترین رویداد ورزشی جهان در پاریس شرکت کند.
داودی که در رقابتهای وزنه برداری جام جهانی تایلند که فروردین ماه سال جاری برگزار شد به مدال نقره دسته فوق سنگین دست یابت ، گفت : تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا بهترین نتیجه را در این بازی ها کسب کند.
او با مطلوب توصیف کردن میزان آمادگی اش برای شرکت در این بازی ها اظهارداشت : با اینکه بیش از دو ماه به آغاز بازی های المپیک پاریس باقی مانده است با هدایت کادر فنی تیم ملی بانزدیک شدن به این بازی ها به حداکثر میزان آمادگی خواهم رسید.
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری کشورمان با ابراز رضایت از امکانات و وسایل فراهم شدنه در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش اظهارداشت : شرایط وامکانات مناسبی برای وزنه برداران دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی در این جزیره فراهم شده است و دعوت شدگان به خوبی تمریناتشان راانجام می دهد.
داودی که دومین حضورش را در بازی های المپیک تجربه خواهد کرد این بار برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی برخلاف دوره گذشته این بازی ها در توکیو سه حریف قدرتمند از کشورهای گرجستان ، بحرین و ارمنستان خواهد داشت.
لاشا تالاخادزه وزنه بردار شهیر گرجستانی که در چند سال اخیر در این دسته قدرت نمایی کرده است و تمامی مدال های طلا ی رقابتهای جهانی و المپیک را برای کشورش به ارمغان آورده است این بار نیز شانس اول کسب مدال طلای رقابتهای دسته فوق سنگین بازی های المپیک پاریس است.
تالاخادزه با حدنصاب مجموع ۴۷۴ کیلوگرم در صدر جدول ۱۰ وزنه بردار جهان که سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کرده اند ، قرار گرفت.
با اینکه این وزنه بردار گرجستانی در یکی ، دو سال اخیر به علت مصدومیت نتوانسته است به رکوردهای جهانی این دسته که در اختیار خودش است دست یابد ولی همچنان شانس اول کسب مدال طلا در این وزن در پاریس بشمار می رود.
تیگران گور میناسیان وزنه بردار ارمنستانی تبار که دو سال است تابعیت کشور بحرین را پذیرفته است ، به همراه وارازدات لالیان وزنه بردار ارمنستانی دیگر حریفان اصلی داودی برای کسب مدال از این رویداد مهم شناخته می شوند.
گورمیناسیان و لالیان با ۱۰ و ۹ کیلوگرم اختلاف با داودی در حالی در این جدول بالاتر از وزنه بردار کشورمان قرار گرفته اند که داودی تاکنون نتوانسته است این دو وزنه بردار را در رقابتهای جهانی شکست دهد.
مان اسعد از سوریه ، ادوارد زیازیلیون ورزشکار مستقل بی طرف، محمد السید از مصر ، عمار علی روبالاوی از عراق ، ولید بیدانی از الجزایر و ایشیرو موراکامی از ژاپن دیگر حریفان داودی در بازی های المپیک پاریس هستند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران که حساب ویژه ای برای داودی برای کسب مدال در المپیک باز کرده است در طول ماه های اخیر برنامه ای برای رفع ضعف این وزنه بردار در حرکت یک ضرب تدوین کرده است.
داودی در صورتی که بر حدنصاب خود در حرکت یک ضرب بیفزاید بی شک رقیب سرسختی برای وزنه برداران بحرینی و ارمنستانی برای کسب مدال نقره این بازی ها خواهد بود چرا که کارشناسان از هم اکنون مدال طلا را برای تالاخادزه گرجستانی کنار گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید