خسرو کفیلی
بالاخره زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری فرا رسید و اعضای مجمع عمومی این فدراسیون امروز با آرای خود از میان دو نامزد شرکت در این انتخابات یکی را برای تصدی پست ریاست این فدراسیون برای چهار ساله آینده برخواهند گزید.
با اعلام تایید استعلام نهایی سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج از سوی نهادهای نظارتی توسط آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش وجوانان ، انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در زمان تعیین شده در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.
جلیل امیری و آرین حاتمی دو نامزد دیگر شرکت در این انتخابات در مرحله نخست استعلام اولیه از سوی وزارت ورزش وجوانان به علت نداشتن مدارک مدیریتی صلاحیتشان برای شرکت در انتخابات رد شده بود.
اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری که بیش از ۳۰ نفر از آنان را روسای هیات های وزنه برداری استان ها تشکیل می دهند و دیگر اعضای این مجمع از نمایندگان برخی از نهادها و وزارت خانه ها و نمایندگان کمیسیون های مربیان ، داوران و ورزشکاران شده است ، امروز با آرای خود از میان سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج دو نامزد شرکت در انتخابات که هر دو از خانواده وزنه برداری بشمار می روند ، یک نفر را برخواهند گزید.
انوشیروانی که از خرداد ماه گذشته و پس از صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۳۹۸ و برکناری علی مرادی از سوی وزارت ورزش وجوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون برگزیده شد ، اکنون تلاش دارد با کسب آرای اعضای مجمع عمومی سکان هدایت فدراسیون وزنه برداری را برعهده گیرد.
نایب قهرمان بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن که در طول هشت ماه گذشته با ایجاد جوی صمیمی و دوستانه ، قهرمانان و پیشکسوتان این رشته ورزشی را دور هم جمع کرده است و تمامی برنامه های ثبت شده در تقویم سالانه فدراسیون وزنه برداری اعم از اعزام های برون مرزی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی ، برگزاری تمامی رقابتهای داخلی ، برگزاری انتخابات روسای هیات هایی که با سرپرست اداره می شد و … را انجام داده است اکنون جدی ترین نامزد برای پیروزی در این انتخابات بشمار می رود.
داشتن برنامه ای تدوین شده برای رساندن وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود ، ارتباط مناسب با مسوولان فدراسیون جهانی وزنه برداری و کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و اقبال عمومی خانواده وزنه برداری جزو شاخص های مهم انوشیروانی بشمار می رود.
از سوی دیگر ایوب بهتاج که نامش در ورزش کشور با کشتی فرنگی عجین شده است ولی در رشته های مختلف به ویژه وزنه برداری در عرصه مربیگری و داوری تبحر دارد ، دیگر نامزد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری است.
بهتاج با داشتن تحصیلات عالیه و سابقه مدیریتی به عنوان مدیرکل ورزش وجوانان اردبیل و آذربایجان شرقی در کارنامه خود ریاست و دبیری کمیته های آموزش و مربیان فدراسیون وزنه برداری را نیز دارد.
تجارب بسیار در عرصه مدیریتی و آشنایی و داشتن احکام مختلف در رشته هایی همچون کشتی ، وزنه برداری ، دوومیدانی جانبازان و معلولان ، بدنسازی و … شاخصه های مهم بهتاج بشمار می رود که اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به آنان توجه خواهند داشت.
به هر حال انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد و اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری با آرای خود از میان انوشیروانی و بهتاج یک نفر را به عنوان رییس انتخاب خواهند کرد و به دوران ریاست بیش از دو دهه علی مرادی به این فدراسیون خاتمه خواهند داد.
انتظار است ،خانواده وزنه برداری پس از این انتخابات و تعیین رییس جدید همگام با یکدیگر با حمایت از فردی که به عنوان نفر اول این رشته ورزشی در کشور شناخته خواهد شد ، زمینه بازگرداندن وزنه برداری ایران را به جایگاه اصلی خود در جهان فراهم نمایند.
تیتر: پانزوان گزینه سرمربیگری تیم جوانان

هادی پانزوان هدایت تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران را نیز برعهده خواهد گرفت؟
پانزوان که هم اکنون سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان است و این تیم را برای شرکت در رقابتهای جهانی آلبانی آماده می کند ، یکی از گزینه های اصلی مربیگری در تیم جوانان نیز هست.
گفته می شود مسوولان فدراسیون وزنه برداری پس از بحث ها و بررسی های مکرر تصمیم گرفتند از یک مربی در راس تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران استفاده کنند.
افزون بر پانزوان ، نواب نصیرشلال که پیش از این از او به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران نام برده می شد ولی حکم او صادر نشده است ، دیگر گزینه برای تصدی این پست است.

دیدگاهتان را بنویسید