خسرو کفیلی

فدراسیون وزنه برداری خواستار برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا در جزیره کیش شد.
محسن جلیلی رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با تایید این مطلب گفت : فدراسیون وزنه برداری پس از سال ها از عدم برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا به تازگی در درخواستی از کنفدراسیون وزنه برداری قاره کهن خواستار برگزاری این مسابقات در اسفند ماه سال جاری و در جزیره کیش شده است.
او افزود : سال ها بود که کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اقدام به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان نکرده است که امیدوارم با موافقت این کنفدراسیون شاهد برگزاری دوباره این مسابقات و این بار در کشورمان باشیم .
جلیلی تصریح کرد : با توجه به اینکه تیم ذوب آهن اصفهان سال گذشته عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران را کسب کرده است در نامه ای به این باشگاه خواستار اعلان آمادگی برای شرکت در رقابتهای فوق به عنوان نماینده کشورمان شده ایم.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری گفت : در صورتی که تیم ذوب آهن اصفهان تا روز ۲۰ شهریور ماه آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام نکند ، در صدد تعیین نماینده ای جدید خواهیم بود.
جلیلی به زمان آغاز فصل جدید لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران نیز اشاره و بیان کرد : مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های ایران در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان را از روز ۱۰ مهرماه سال جاری آغاز خواهیم کرد.
پنج تیم مناطق نفت خیز جنوب ، ملی حفاری اهواز ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی و پدافند هوایی حضورشان در لیگ بزرگسالان مسجل است و منتظر موافقت باشگاه ذوب آهن اصفهان در تیمداری در لیگ هستیم .
مسابقات لیگ بزرگسالان را در چهار هفته و در ماه های مهر ، آبان ، دی و بهمن برگزار خواهیم کرد.
لیگ جوانان را با حضور تیم های نمایندگان گیلان و فارس ، نیروی هوایی ، نیروی زمینی ، مناطق نفت خیزجنوب و ملی حفاری اهواز در سه هفته و در ماه های مهر ، دی و بهمن برگزار خواهیم کرد.
جلیلی در باره ثبت حدنصاب های علی داودی و میر مصطفی جوادی دو نماینده ایران در بازی های المپیک پاریس برای تیم هایشان در هفته اول لیگ اظهارداشت : این موضوع صحت ندارد و تمامی ملی پوشان می بایست در هفته اول برای تیم هایشان وزنه بزنند.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی اظهارداشت : برای اینکه زمان برگزاری لیگ های وزنه برداری قهرمانی جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران ، خللی در روند اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان کشورمان که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا و بحرین آماده می کنند ، هماهنگی های لازم با نواب نصیرشلال و هادی پانزوان سرمربیان دو تیم انجام شده است.
او همچنین از عدم برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی غرب آسیا که قرار بود در ایران برگزار شود خبر داد و گفت : فدراسیون وزنه برداری با توجه به شمار اندک تیم های شرکت کننده در این مسابقات از کنفدراسیون وزنه برداری آسیا خواست زمان این مسابقات را به بعد موکول کند.
این را هم بگویم که بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا که قرار بود در تایلند برگزار شود نیز برگزار نخواهد شد و اعزام تیم ایران به این بازی ها را انجام نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید