خسرو کفیلی

گفت وگوهای اولیه با علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران برای پیوستن به تیم ملی حفاری اهواز صورت گرفته است .
فراز رامهرمزی سرمربی تیم ملی حفاری اهواز با نزدیک شدن به زمان برگزاری فصل آینده لیگ وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : برای به خدمت گرفتن علی داودی صحبت های اول انجام شده است که این گفت وگوها بزودی نهایی خواهد شد .
او افزود : افزون بر داودی ، با برخی دیگر از ملی پوشان وزنه برداری ایران از جمله علیرضا نصیری و علیرضا معینی وارد گفت وگو شده ایم و قصد داریم برخی از ملی پوشان جوان کشورمان همچون امیرحسین سپه ، میثم زارعی ، الیاس صالحی پور و آریان رسول زاده را که هم اکنون در اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا آماده می کنند ، را به خدمت بگیریم .
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به بودجه اختصاص یافته به این تیم برای شرکت در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که از اواسط ماه آینده آغاز می شود ، اشاره کرد و گفت : با اینکه تیم ملی حفاری اهواز در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران تیمداری خواهد کرد ولی بودجه مان به قدری نیست که بتوانیم بهترین ملی پوشان را به خددمت بگیریم .
رامهرمزی در باره اهداف اصلی حضور تیم ملی حفاری اهواز در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اظهارداشت : هدف اصلی ما در طول سال های متمادی ای که در لیگ وزنه برداری شرکت کرده ایم ، حمایت از رشته وزنه برداری ، کمک به وزنه بردارانی که تنها منبع درآمدشان شرکت در لیگ است و کمک به ملی پوشان برای حضور در تیم ملی وزنه برداری ایران می باشد.
او با انتقاد از باشگاه های متمولی که در رشته وزنه برداری سرمایه گذاری نمی کنند ، گفت : با اینکه وزنه برداری یکی از رشته های مدال آور ایران در بازی های المپیک است و افتخاراتی که وزنه برداری از رویدادهای مختلف برای کشورمان به ارمغان آورده است ولی متاسفانه این باشگاه ها در این رشته سرمایه گذاری نمی کنند .
عدم سرمایه گذاری چنین باشگاه هایی در رشته وزنه برداری ، لیگ را از رونق انداخته است.
با انصراف تیم ذوب آهن اصفهان از تیمداری در لیگ وزنه برداری ، در فصل آینده لیگ تنها دو تیم قدرتمند خوزستانی ملی حفاری اهواز و مناطق نفت خیز جنوب حضور خواهند داشت و این امر باعث می شود که شماری از ملی پوشان وزنه برداری ایران بیرون بمانند
رامهرمزی تصریح کرد : چه خوب است دست اندرکاران ورزش کشور به گونه ای عمل کنند که باشگاه های ورزشی معتبر کشورمان مجبور به تیمداری در این رشته ورزشی شوند.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز در باره چگونگی برگزاری اردوهای آمادگی این تیم برای شرکت در لیگ وزنه برداری گفت : یک مرحله از اردو را در اهواز و با حضور شماری از وزنه برداران جوان برگزار کردیم و بزودی مرحله دوم را دایر خواهیم کرد . ضمن آنکه ملی پوشان جوان و بزرگسال کشورمان در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری کشورمان حضور دارند وتمریناتشان را پی می گیرند.
رامهرمزی در باره درخواست فدراسیون وزنه برداری از کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برای برگزاری رقابتهای وزنه برداری باشگاه های قاره آسیا در جزیره کیش اظهارداشت : امیدوارم کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با این درخواست موافقت کند و بار دیگر شاهد برگزاری چنین رقابتهایی در قاره آسیا باشیم .
برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا موجب ایجاد انگیزه نزد وزنه برداران کشورمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید