خسرو کفیلی

فصل جدید لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در حالی از روز چهارشنبه هفته جاری کلید خواهد خورد که شمار بسیاری از ملی پوشان این رشته ورزشی تیمی برای شرکت در لیگ ندارند.
با انصراف تیم ذوب آهن اصفهان قهرمان دوره گذشته این مسابقات ، پنج تیم مناطق نفت خیز جنوب ، ملی حفاری اهواز ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی و پدافند هوایی از روز چهارشنبه هفته جاری رقابتهای خود را در حالی آغاز خواهند کرد که از هم اکنون می توان از دو تیم خوزستانی به عنوان مدعیان قهرمانی یاد کرد .
از میان پنج تیم شرکت کننده در این مسابقات تنها تیم های مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری اهواز با برخی از ملی پوشان جوان و بزرگسال کشورمان قرارداد امضا کرده اند و سه تیم نطامی شرکت کننده در این رقابتها نیز از وزنه برداران جوانی که دوران سربازی خود را می گذرانند ، استفاده خواهند کرد.
جواد نادری ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان و سرمربی فعلی تیم مناطق نفت خیز جنوب با ابراز تاسف از عدم سرمایه گذاری باشگاه های متمول در این رشته المپیکی اظهارداشت : عدم تیمداری باشگاه هایی که در رشته های مختلف سرمایه گذاری کرده اند در لیگ وزنه برداری باعث شده است که شماری از ملی پوشان جوان و بزرگسال کشورمان که هم اکنون در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور دارند ، به علت نداشتن تیمی از شرکت در لیگ بازبمانند.
متاسفانه باید بگویم که این ملی پوشان تنها منبع درآمدشان حضور در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور است که با توجه به شرایط موجود شرایط مالی آنان بدتر از گذشته خواهد شد.
او در ادامه گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری به ویژه بهداد سلیمی نایب رییس فدراسیون که از چهره های ماندگار وزنه برداری ایران بشمار می رود می تواند نقش بسزایی در ترغیب مدیران عامل باشگاه های متمول برای تیمداری در لیگ وزنه برداری داشته باشد.
من معتقدم که رایزنی سلیمی با باشگاه های مختلف می تواند بستر مناسب را برای حضور این باشگاه ها در لیگ وزنه برداری فراهم کند.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد : بدون تردید در صورت تداوم این امر ، فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران با حضور کمتر تیم های شرکت کننده برگزار خواهد شد.
نادری از تیمش به همراه تیم ملی حفاری اهواز به عنوان دو مدعی قهرمانی در این فصل یاد کرد و گفت : با توجه به شناختی که از تیم های نظامی دارم ، از هم اکنون می توان گفت یکی از دو تیم خوزستانی عنوان قهرمانی را کسب خواهند کرد.
او به جوانگرایی صورت گرفته در تیم مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و گفت : ما امسال شماری از ملی پوشان جوان کشورمان از جمله آریا پایدار ، ابوالفضل زارع ، علیرضا عباسپور ، رضا اسفندیاری و وزنه برداران با تجربه ای همچون حافظ قشقایی و علی مکوندی را در اختیار گرفته ایم .
نادری از تشکیل اردوهای آمادگی این تیم خوزستانی در شهرهای مهاباد و اهواز خبر داد و گفت : اردوهای آمادگی تیم مناطق نفت خیز از اوایل تابستان جاری در مهاباد و سپس در اهواز دایر بوده است ضمن آنکه ملی پوشان این تیم نیز در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور داشته و تمریناتشان را پی گرفتند.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب به حضور این تیم در لیگ وزنه برداری جوانان باشگاه های ایران که همزمان با لیگ بزرگسالان برگزار خواهد شد ، نیز اشاره کرد و گفت : امسال در لیگ جوانان نیز تیمداری خواهیم کرد و امید داریم در این رده سنی نیز عنوان قهرمانی با کسب کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید