خسرو کفیلی

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به خواسته خود از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی دست یافت.
بهادر مولایی سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابتهای جهانی بحرین که در جزیره کیش دایر شده بود ، با بیان این مطلب گفت : بیشتر وزنه برداران دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که خود را برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس و پیکارهای جهانی بحرین آماده می کنند ، در اردوی این تیم در جزیره کیش به حدنصاب های تعیین شده از سوی کادر فنی تیم ملی دست یافتند
او از اردوی آمادگی کیش به عنوان یکی از بهترین های اردوهای آمادگی ملی پوشان کشورمان در چند ساله اخیر یاد کرد و گفت :‌ با مساعدت مسوولان هیات وزنه برداری استان کیش و دیگر دست اندرکاران این جزیره بهترین شرایط برای دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران فراهم شده بود تا آنان فارغ البال به تمریناتشان ادامه دهند.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در باره وضعیت علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کردند، اظهارداشت : داودی و جوادی در این مرحله از اردو طبق برنامه تدوین شده از سوی کادر فنی تیم ملی به حدنصاب های تعیین شده است دست یافتند و از هم اکنون خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب مدال از بازی های المپیک پاریس مطرح کردند.
با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس و انتقال اردوی تیم ملی از جزیره کیش به تهران و تغییر شرایط آب و هوایی من مطمئن هستم که داودی و جوادی در این مدت بر حدنصابهای خود خواهند افزود.
با اینکه این دو وزنه بردار حریفان بسیار سختی در پاریس خواهند داشت ولی من مطمئن هستند که این دو می توانند یکی از سکوهای قهرمانی را فتح کنند.
مولایی تصریح کرد : داودی و جوادی از ملی پوشان با تجربه کشورمان بشمار می روند و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به توان آنان ، برنامه های خود را تدوین کرده است تا آنان از آوردگاه بازی های المپیک با دست پر به میهن اسلامی بازگردند.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در باره آیت شریفی دیگر ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران که در اردوی کیش حضور داشت ، نیز گفت : شریفی پس از رهایی از بند مصدومیت در اردوی کیش به شرایط آرمانی دست یافت.
شریفی قرار است در رقابتهای جهانی بحرین شرکت کند و من معتقدم که این وزنه بردار می تواند حتی خود را به عنوان بهترین وزنه بردار فوق سنگین جهان مطرح کند.
او در باره وضعیت وزنه برداران جوانی که به تازگی از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند ، اظهار داشت : بیشتر این وزنه برداران در آخرین رکوردگیری به عمل آمده از آنان در جزیره کیش به حدنصاب هایی دست یافتند که نشان داد که آنان آینده درخشانی دارند.
ابوالفضل زارع ، علیرضا نصیری ، علیرضا معینی ، عبدالله بیرانوند ، ایلیا صالحی پور ، علی عالیپور و آریا پایدار وزنه برداران جوانی هستند که جای پای بزرگان گذاشته اند و برخی از آنان به حدنصابهایی دست یافته اند که نزدیک به رکوردهای جهانی است.
برخی از این وزنه برداران جوان تنها نیاز به خود باوری دارند که با رسیدن به آن حرفهای بسیاری در جهان وزنه برداری در آینده نزدیک خواهند داشت.
مولایی در باره چگونگی حضور ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی بحرین و بازی های داخل سر سالن قهرمانی آسیا که قرار است در تایلند برگزار شود ، بیان کرد: کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از رقابتهای قهرمانی کشور که بزودی در اصفهان برگزار خواهد شد از شماری از وزنه برداران برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.
وزنه بردارانی که بزودی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد ، به تایلند اعزام می شوند و تیم ملی وزنه برداری ایران با ترکیبی از وزنه برداران جوان و با تجربه عازم منامه بحرین خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید