خسرو کفیلی

وزنه برداران نوجوان و جوان را به حال خود رها نکنید و به حمایت از آنان بپردازید.
علی جباری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران پس از پایان رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا در دهلی نو و کسب عناوین اول و دومی توسط تیم های ایران با بیان این مطلب گفت : وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در این مسابقات چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند .
این وزنه برداران ضمن آنکه به رکوردهای خوبی رسیدند ، کمترین خطا را نیز داشتند که این امر نکته مهمی بود.
او افزود :‌ با پایان این مسابقات نوبت به مسوولان فدراسیون وزنه برداری می رود که این وزنه برداران را به حال خود رها نکنند.
پیش از این هر گاه مسابقاتی پیش رو بود وزنه برداران یکی ، دو ماهی در اردوهای آمادگی حضور یافته و تمریناتشان را پی می گرفتند و سپس به مسابقات اعزام می شدند که این امر درست نبود.
او گفت : اکنون نیاز است وزنه بردارانی که در رقابتهای آسیایی دهلی نو حضور یافتند در اردوهای آمادگی حضور یابند و خود را برای شرکت در رقابتهای آتی از جمله مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که قرار است در مکزیک برگزار شود ، آماده کنند ضمن آنکه فدراسیون وزنه برداری نیز از آنان حمایت همه جانبه ای به عمل آورند.
با توجه به بعد مسافت و هزینه سنگین شاید مسوولان فدراسیون وزنه برداری بخواهند چند وزنه بردار را به مکزیک اعزام کنند ولی این موضوع نباید مانع از آن شود که شمار زیادی وزنه بردار در اردوهای آمادگی شرکت کنند.
وی افزود : بزودی ملی پوشان وزنه برداری ایران دوران قهرمانی شان به پایان می رسد و از این وزنه برداران به عنوان پشتوانه می توان در تیم ملی وزنه برداری ایران استفاده کرد.
بدون تردید در سال های نه چندان دور تنی چند از وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان با پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابتهای جهانی و دوره آینده بازی های المپیک شرکت خواهند کرد.
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران تصریح کرد : مشکلات مالی همیشه مانع از آن می شد که در رده های سنی نوجوانان و جوانان ، وزنه برداران زیادی به اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت شوند که امیدوارم با رفع این مشکل از این به بعد شاهد برگزاری اردوهای آمادگی بیشتر و حضور ممتد وزنه برداران پایه در این اردوها باشیم .
جباری در واکنش به برخی از اظهاردات کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران مبنی بر ضعف پشتوانه سازی در دوره گذشته ریاست فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت : این امر صحت ندارد سال گذشته که تیم ملی جوانان در اختیار کادر فنی فعلی قرار گرفت این کادر با وزنه بردارانی که در اختیار داشت پس از تیم ازبکستان تنها با یک امتیاز اختلاف عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد در صورتی که امسال تیم کشورمان با اختلافی بیشتر پس از تیم ازبکستان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.
جباری که دستیار محمدحسین برخواه سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران نیز بود در باره وضعیت ملی پوشان کشورمان که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان که ماه آینده در ریاض برگزار می شود ، آماده می کنند نیز گفت : ملی پوشان وزنه برداری ایران در ماه های اخیر با حضور در اردوهای متوالی به حدنصاب های خوبی دست یافته اند . من معتمدم ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در صورتی که بتوانند به رکوردهایی که در آخرین رکوردگیری از آنان دست یابند به نتایج خوبی در رقابتهای جهانی دست خواهند یافت.
با توجه به فشار تمرینی که ملی پوشان کشورمان در اردوی بابلسر متحمل شوند به نظر من آنان در پایان ماه جاری به آمادگی مطلوب دست خواهند یافت.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به برگزاری رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو با اوزان قدیم پس از برگزاری رقابتهای جهانی عربستان نیز اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه این مسابقات با اوزان قدیم برگزار می شود بدون تردید تیم ملی وزنه برداری ایران با اندکی تغییر با رقابتهای جهانی در هانگ ژو حضور خواهد یافت.
جباری که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور برعهده داشت ، به انجام رایزنی هایش با برخی از ملی پوشان برای عضویت در این تیم اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه تیم های شرکت کننده در لیگ می بایست تا ۲۰ شهریور نسخه ای از قراردادشان را با وزنه برداران به فدراسیون وزنه برداری ارائه دهند از هم اکنون گفت وگوهایی را با برخی از ملی پوشان برای عضویت در تیم ذوب آهن انجام داده ام که پس از نهایی شدن اسامی آنان را اعلام خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید