خسرو کفیلی

منتظر پاسخ مثیت فدراسیون وزنه برداری با اعزام تیم وزنه برداری کارگران ایران به یک رویداد بین المللی هستیم .
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری پس از پایان لیگ وزنه برداری کارگران کشور و انتخاب نفرات برتر اوزان این مسابقات با بیان این مطلب گفت : با پایان مسابقات وزنه برداری لیگ کارگری کشور و انتخاب برترین های اوزان مختلف این مسابقات ، اکنون درانتظار پاسخ مثبت مسوولان فدراسیون وزنه برداری با اعزام تیم منتخب کارگران کشور به یک رویداد بین المللی در یکی از کشورهای همسایه هستیم .
او افزود : پیش از این تیم وزنه برداری کارگران ایران به رقابتهای بین المللی جام سلیمان اوغلو در ترکیه اعزام می شد که این مسابقات دیگر برگزار نمی شود و انتظار داریم مسوولان فدراسیون وزنه برداری مساعدت لازم را به عمل آورده و زمینه اعزام تیم وزنه برداری کارگران ایران را به یک رویداد بین المللی برای ایجاد انگیزه نزد وزنه برداران کارگر کشور فراهم کند.
وی گفت : این اعزام ضمن آنکه باعث افزایش انگیزه نزد وزنه برداران کارگر می شود بلکه باعث گرایش بیشتر به این رشته ورزشی نزد خانواده ورزشکاران کارگر کشور می شود.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به ایجاد زمینه لازم برای حضور ملی پوشان و وزنه بردارانی که در لیگ های وزنه برداری باشگاه های کشور شرکت کرده اند ، اشاره کرد و گفت : طبق آیین نامه برگزاری لیگ وزنه برداری کارگران ایران ، ملی پوشان وزنه برداری ایران و وزنه بردارانی که در لیگ های مختلف وزنه برداری باشگاه های کشور حضور دارند در این مسابقات می توانند شرکت کنند، حضور این وزنه برداران باعث رشد و پویایی این رشته ورزشی خواهد شد.
ضمن آنکه با جوایزی که برای اوزان مختلف این مسابقات در نظر خواهد گرفت ، سهم اندکی می توانیم در رفع مشکلات مالی این وزنه برداران داشته باشیم .
کردی همچنین به برگزاری مسابقات وزنه برداری کارگری و دستجات آزاد در صورت مساعدت فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت : در صورتی که فدراسیون وزنه برداری مساعدت لازم را به عمل آورد این مسابقات را بزودی برگزار خواهیم کرد و تمامی وزنه برداران کشور می توانند در آن شرکت کنند.
او گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری به خوبی از این امر آگاه هستند که هدف ما گسترش وزنه برداری در کشور است و این انجمن به عنوان یکی از بازوان فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کند.
افزون بر آن دیگر وزارت خانه و سازمان ها به ویژه وزارت آموزش و پروش نیز می توانند با برگزاری رقابتهای وزنه برداری در امر گسترش این رشته ورزشی و شناسایی مستعدان این رشته ورزشی فدراسیون وزنه برداری را یاری نمایند.
رییس انجمن فدراسیون وزنه برداری به برگزاری لیگ وزنه برداری کارگران ایران که به صورت رفت و برگشت در شهرهای مراغه و کرج برگزار و با قهرمانی تیم نفس یار طب البرز به پایان رسید اشاره کرد و افزود : انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری ، رقابتهای لیگ کارگری کشور را با شرکت ۶۳ وزنه بردار در قالب ۹ تیم به صورت رفت و برگشت در شهرهای مراغه و کرج برگزار کرد که در پایان پس از تیم نفس یار طب البرز که با کسب ۷۱۴ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد تیم های سیرجان و اداره کار مراغه با ۶۹۲ و ۶۷۴ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
او تصریح کرد : رقابتهای این لیگ در پنج وزن برگزار شد و حدنصاب های کسب شده در این مسابقات به ویژه در اوزان سنگین نشان از سطح فنی بالای این پیکارها بود.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری در باره چگونگی برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور نیز گفت : این مسابقات را اوایل بهمن ماه سال جاری به مناسب گرامیداشت دهه مبارک فجردر یکی از شهرهای خوزستان برگزار خواهیم کرد و انتظار داریم که استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آید.
کردی با ابراز تاسف از عدم برگزاری لیگ وزنه برداری بانوان کارگران کشور گفت : با اینکه قصد داشتیم این مسابقات را امسال برگزار کنیم ولی متاسفانه برخی از مشکلات مانع از انجام این مسابقات شد با این وجود و طبق برنامه تدوینی این مسابقات را با حضور وزنه برداران زن کارگر کشورمان در سال آینده برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید