خسرو کفیلی

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای حفظ رسول معتمدی از اعزام این وزنه بردار به رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا خودداری کرد.
محمدرضا براری ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده چندین مدال آسیایی با بیان این مطلب گفت: بااینکه برخی افراد به عدم اعزام رسول معتمدی به رقابتهای آسیایی ازبکستان خرده می گیرند ولی من از تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در عدم اعزام معتمدی به رقابتهای آسیایی ازبکستان حمایت می کنم چرا که معتقدم این کار به خاطر حفظ این وزنه بردار بود.
معتمدی پس از عمل جراحی بر روی کتف مصدومش تلاش بسیاری انجام داد تا هر چه زودتر به شرایط آرمانی برسد و بتواند در بازی های المپیک پاریس شرکت کند ولی این چنین نشد و او شرکت در این بازی ها را از دست داد.
من معتقدم اگر فشار زیادی بر معتمدی وارد می شد این امکان وجود داشت که این وزنه بردار که آینده درخشانی دارد ، بسان سهراب مرادی ، برای همیشه مجبور به خداحافظی از دنیای قهرمانی شود.
معتمدی با اینکه شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس را از دست داد ولی این وزنه بردار می تواند در المپیک آینده شانس خود را برای کسب مدال بیازماید.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره عدم اعزام ملی پوشان با تجربه ای همچون مهدی کرمی و حسین سلطانی به تاشکند محل برگزاری رقابتهای آسیایی نیز گفت : در این خصوص کادر فنی تیم ملی باید توضیح دهد ولی به نظر من با توجه به اینکه این وزنه برداران شانسی برای حضور در بازی های المپیک پاریس نداشتند ، این کادر ترجیح داد که از وزنه برداران جوان د ترکیب تیم اعزامی استفاده کند که خوشبختانه این وزنه برداران جوان نتایج خوبی نیز کسب کردند.
براری با حمایت از تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در دعوت از شماری از وزنه برداران جوان به اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی اظهارداشت : با توجه به تجارب نواب نصیرشلال و بهمن زارع سرمربی و مربی تیم ملی وزنه برداری ایران مطمئنا تصمیم اتخاذ شده ، تصمیمی درستی بود .
اکنون که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران چنین فرصتی را برای وزنه برداران جوان ایجاد کرده است ، این جوانان باید از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند و با تمرینات مستمر خود را به عنوان مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی مطرح کنند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره شرایط سه ملی پوش وزنه برداری کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند ، گفت : علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان حضورشان در این بازی ها مسجل است ولی در باره رضا دهدار باید بگویم که این وزنه بردار با حدنصابهایی که در رقابتهای جهانی کلمبیا به ثبت رساند جایگاه مناسبی در میان بهترین های دسته ۱۰۲ کیلوگرم نخواهد داشت.
من با اینکه از نزدیک تمرینات این وزنه بردار را مشاهده نکرده ام ولی در فضای مجازی آخرین رکوردگیری را دیده ام .
این وزنه بردار با توجه به حضورش در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران باید از زمان باقی مانده کمال استفاده را بکند و بر رکوردهایش بیفزاید تا بتواند حضورش را در المپیک پاریس مسجل کند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران اولویت فعالیت های مسوولان فدراسیون وزنه برداری را استعدادیابی دانست و گفت : از نظر من این مسوولان اولویت فعالیت های خود را باید در امر استعدادیابی قرار دهند تا با شناسایی مستعدان این رشته ورزشی و آموزش آنان پشتوانه های لازم را برای تیم ملی بسازند.
با توجه به اینکه بیشتر افرادی که به این رشته ورزشی گرایش پیدا می کنند ، از قشر کم درآمد هستند ، سرمایه گذاری لازم در رشته وزنه برداری باید در مناطق کم بضاعت باشد.
تجهیز سالن های وزنه برداری و ایجاد ساختارهای لازم در استان های کشور از دیگر فعالیت هایی است که مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید به آن توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید