خسرو کفیلی

هر دو ملی پوش وزنه برداری ایران که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، شانس کسب مدال از این رویداد مهم را دارند.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : من معتقدم که هم علی داودی و هم میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان ، این شانس را دارند که یکی از سکوهای قهرمانی را فتح کنند.
او افزود : این مهم در حالی حاصل می شود که این دو وزنه بردار در زمان باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک پاریس بر حدنصاب های خود در حرکت یک ضرب بیفزایند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به زمان باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : داودی و جوادی دو ضرب زنهایی قهاری هستند ولی در حرکت یک ضرب ضعفهایی دارند که در صورت رفع این ضعفها در حرکت یک ضرب من مطمئن هستم که این دو وزنه بردار بر یکی از سکوهای قهرمانی اوزان فوق قرار خواهند گرفت.
جباری تصریح کرد : افزون بر تمرینات سخت که این دو وزنه بردار انجام خواهند داد تا به شرایط آرمانی خود برسند نیاز است که دغدغه های فکر و ذهنی آنان نیز رفع شود.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در ادامه اظهارداشت : حضور قدرتمند این دو ملی پوش در بازی های المپیک پاریس نقش بسیار مهمی در رشد و گسترش وزنه برداری در کشور خواهد داشت.
او به کنار گذاشتن دایین لی وزنه بردار دسته ۸۹ کیلوگرم تیم چین از شرکت در بازی های المپیک پاریس اشاره کرد و گفت : عدم حضور این وزنه بردار در بازی های المپیک به سود جوادی تمام خواهدشد ولی نماینده کشورمان رقابت سختی را با وزنه بردارانی از کشورهای بلغارستان ، کلمبیا ، ایتالیا و ونزوئلا خواهد داشت.
جباری که پس از ۱۰ سال بار دیگر به عنوان سرمربی تیم اصفهان را در رقابتهای قهرمانی کشور هدایت می کرد ، در باره چگونگی برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان وجوانان ایران در همدان اظهارداشت : مسابقات خوبی را در همدان شاهد بودیم . دراین مسابقات مستعدان خوبی را شاهد بودم که می توانند در آینده نزدیک پشتوانه خوبی برای تیم ملی وزنه برداری ایران باشند.
وزنه برداری ایران همیشه در بخش پایه دارای مستعدان بسیار خوبی بوده است و برخی از آنان را در همدان شاهد بودیم .
او به حضور تیم اصفهان با چهار وزنه بردار نوجوان و شش وزنه بردار جوان در رقابتهای فوق اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که وزنه برداری اصفهان چندی است که دچار افت شده است .
این استان با داشتن وزنه بردارانی همچون سهراب مرادی ، رسول معتمدی ، مسعود چترایی ، احمد وادی و … همیشه یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بوده است ولی چندی است که شاهد افت این رشته ورزشی بوده ایم که امید داریم در سال های نه چندان دور وزنه برداری اصفهان به روزهای اوج خود بازگردد.
او به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در اصفهان در ماه آینده اظهارداشت : اصفهان ،ماه آینده میزبان رقابتهای قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی را نیز دارد خواهد بود ، بزودی رقابتهای انتخابی استان برگزار خواهد شد و سپس تیم اصفهان برای شرکت در این مسابقات برگزیده می شود که امیدوارم وزنه برداران اصفهانی در رقابتهای قهرمانی کشور به نتایج خوبی دست یابند.
جباری که به همراه تیم ذوب آهن اصفهان عنوان قهرمانی فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کرد در باره عدم پرداخت تمامی مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم نیز گفت : مسوولان باشگااه ذوب آٰهن اصفهان عنوان کرده اند بزودی مبلغ باقی مانده قرارداد وزنه برداران این تیم را پرداخت خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید