خسرو کفیلی

حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و دیدار و گفت وگو با دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، انگیزه آنان را برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم دوچندان می کند.
مسعود قاسمی مربی سابق تیم های ملی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان کشورمان با اشاره به حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش وجوانان در کمپ تیم های ملی وزنه برداری و دیدار و گفت وگو با علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان که جواز حضور در این بازی ها را کسب کرده اند ، با بیان این مطلب گفت : با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به بازی های المپیک پاریس ،حضور مقامات بلند پایه ورزش کشورمان در کمپ تیم های ملی وزنه برداری و دیدار و گفت وگو با دو ملی پوش ایران که بزودی عازم پاریس خواهند شد ، انگیزه را نزد آنان دوچندان کرده است.
داودی و جوادی از نظر فنی طبق برنامه تدوین شده از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تمرینات خود را انجام می دهند و هر چه به زمان اعزام به پاریس نزدیک می شویم ، آنان به شرایط ایده آل نزدیک تر می شوند.
او افزود : داودی و جوادی برای ایستادن بر روی یکی از سکوهای قهرمانی اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس کار بسیار سختی را دارند ، این دو وزنه بردار با تمرکز در روز مسابقه و وزنه هایی که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای آنان انتخاب خواهند کرد می توانند برای کشورمان افتخار کنند.
این تمرکز با فارغ البالی خیال دو ملی پوش کشورمان که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارند ، حاصل می شود.
مربی سابق تیم های ملی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان کشورمان با حمایت از جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : در میان وزنه برداران جوانی که به تازگی از سوی کادر فنی تیم ملی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند ، وزنه برداران بسیار خوبی مشاهده می شوند که می توانند جا پای بزرگان این رشته ورزشی بگذارند.
ابوالفضل زارع ، علیرضا نصیری و علیرضا معینی سه وزنه بردار جوانی هستند که به نظر من با تداوم تمریناتشان بزودی و در رقابتهای جهانی این رشته که در منامه – بحرین برگزار می شود می توانند بر یکی از سکوهای قهرمانی قرار گیرند.
او تصریح کرد: مسوولان فدراسیون وزنه برداری تمامی شرایط و امکانات را برای این وزنه برداران جوان که آینده بسیار درخشانی خواهند داشت و داودی و جوادی با تجربه فراهم کرده اند و اکنون زمانی است که این وزنه برداران در بازی های المپیک و رقابتهای جهانی پاسخ این زحمات را با درخشش خود بدهند.
قاسمی به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی را دارد نیز اشاره کرد و گفت : این مسابقات فرصت لازم را برای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران فراهم کرده است که بهترین ها را برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کند.
وزنه برداری ایران تا پایان سال جاری دو رویداد مهم پیش رو دارد ، رقابتهای جهانی بحرین که احتمال قرار گرفتن وزنه برداران جوانی که هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند در ترکیب اعزامی تیم کشورمان به منامه وجود دارد ضمن آنکه تیم کشورمان همچنین قرار است در بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا در تایلند شرکت کند و برخی از وزنه برداران منتخب کشورمان نیز به این کشور سفر خواهند کرد.
او در باره دیدار مسوولان فدراسیون وزنه برداری با پیشکسوتان این رشته ورزشی از جمله علی پاکیزه جم و هوشنگ کارگرنژاد اظهارداشت :این پیشکسوتان که زمانی برای کشورمان افتخار آفرین بودند اکنون از نظر عاطفی نیاز به حمایت دارند ، هیچ یک از آنان نیاز مالی ندارند و تنها خواستار احترام هستند. حضور مسوولان فدراسیون وزنه برداری در منازل این پیشکسوتان کار بسیار خوبی است که باید تداوم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید