خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران که حکم انتخابی تیم ملی وزنه برداری کشورمان را دارد با تاخیر در اصفهان برگزار خواهد شد.
محسن جلیلی رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با تایید این مطلب گفت : مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران که حکم انتخابی تیم ملی برای گزینش ملی پوشان به منظور شرکت در رقابتهای جهانی بحرین خواهد داد قرار بود در روزهای ۶ تا ۱۵ تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار شود که این مسابقات به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چند روز دیرتر برگزار خواهد شد.
او افزود : در خلال برگزاری این مسابقات که از اهمیت بسیاری برخوردار است و پیش بینی می شود که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز برای مشاهده رقابتهای وزنه برداران به اصفهان سفر کنند، مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری نیز با حضور برگزار شود.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری از آغاز فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در شهریور ماه سال جاری و پس از برگزاری بازی های المپیک پاریس خبر داد و گفت : لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را بسان سال های گذشته در سه هفته برگزار خواهیم کرد که هفته نخست این لیگ پس از پایان بازی های المپیک پاریس برگزار می شود و حدنصاب هایی که علی داودی و میرمصطفی جوادی دو نماینده کشورمان در این بازی ها برای تیم هایشان محاسبه خواهد شد.
او از احتمال حضور تیم های سایپا و سپاهان اصفهان در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور خبر داد و بیان کرد : مسوولان فدراسیون وزنه برداری گفت وگوهایی را با دست اندرکاران ااین باشگاه ها برای تیمداری در لیگ وزنه برداری انجام داده اند که امیدواریم باشگاه های سایپا و سپاهان در این رشته ورزشی سرمایه گذاری کنند و شاهد حضور وزنه برداران این دو باشگاه در لیگ باشیم .
بدون تردید در صورت تیمداری باشگاه های سایپا و سپاهان و حضور تیم هایی همچون ذوب آهن اصفهان ، مناطق نفت خیز جنوب ، ملی حفاری اهواز و سه تیم نظامی نیروی زمینی ، نیروی هوایی و پدافند هوایی شاهد لیگی پویایی خواهیم بود.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری به اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی بحرین در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت : با هماهنگی های به عمل آمده با کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم که برگزاری رقابتهای لیگ ، با زمان برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان تداخلی نداشته باشد.
جلیلی به انتقاداتی که از زمان برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان کشورمان که ماه گذشته در همدان برگزار شد ، اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران قرار است به مسابقات جهانی جوانان در اسپانیا و رقابتهای آسیایی فیلیپین اعزام شوند به درخواست کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان این مسابقات را ماه گذشته برگزار کردیم تا اردوهای آمادگی تیم های ملی نوجوانان و جوانان در زمان تعیین شده برگزار شود.
او به اعزام تیم منتخب وزنه برداری پیشکسوتان ایران به رقابتهای جهانی فنلاند که شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد ، اشاره کرد و گفت :‌ رقابتهای انتخابی تیم منتخب وزنه برداری پیشکسوتان ایران را چندی پیش در کرج برگزار کردیم .
در پایان این مسابقات مقرر شد این تیم با ۱۰ تا ۱۵ وزنه بردار پیشکسوت با هزینه شخصی وزنه برداری به رقابتهای جهانی فنلاند اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید