خسرو کفیلی

زمان اندک اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و نزدن وزنه آخر توسط برخی از ملی پوشان باعث شد که وزنه برداران کشورمان به مدال های بیشتری در رقابتهای آسیایی کره جنوبی دست پیدا نکنند.
مسعود قاسمی سرپرست اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به کسب عنوان نخست رقابتهای آسیایی کره جنوبی توسط تیم ایران گفت : من معتقدم با اینکه تیم ایران قهرمان این دوره از مسابقات در جینجو کره جنوبی شد ولی زمان کم اردوی آمادگی تیم ملی و نزدن وزنه آخر توسط برخی از ملی پوشان مانع از کسب مدال های بیشتری از سوی ملی پوشان کشورمان شد.
او افزود :‌ وزنه بردارانی همچون آیت شریفی ، کیانوش رستمی و رضا دهدار در صورتی که وزنه های آخری که کادر فنی تیم ملی برای آنان انتخاب کرده بودند ، می زدند مطمئنا اکنون شمار مدال های تیم کشورمان افزایش یافته بود .
او تصریح کرد : برخلاف برخی از ملی پوشان کشورمان که در زدن وزنه های آخر ناکام ماندند ، وزنه برداران دیگر کشورها از جمله ازبکستان و قزاقستان در این امر موفق بودند.
او سطح مسابقات آسیایی کره جنوبی را با توجه به رکوردهای آسیایی و جهانی شکسته در این مسابقات بسیار بالا توصیف کرد و گفت : همانگونه که پیش بینی می شد کشورهای مطرح وزنه برداری قاره کهن همچون چین ، ازبکستان ، قزاقستان ، چین تایپه ، کره جنوبی ، بحرین و … با توجه به اینکه این مسابقات یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود ، با تمام قدرت در این رقابتها حضور یافتند و همانطور که همگان مشاهده شد چندین رکورد جهان و آسیا در این مسابقات بهبود یافت.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در باره عملکرد سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو ملی پوش با تجربه کشورمان در این مسابقات گفت : مرادی پس از دو عمل جراحی بر روی کتفش به تازگی تمریناتش را آغاز کرده است ، او هنوز هراس دارد که بار دیگر دچار مصدومیت شود ولی من مطمئن هستم که این وزنه بردار بزودی به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.
رستمی نیز اندکی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود که همین عامل باعث شد که او نتواند بسان رقابتهای جهانی کلمبیا خوب عمل کند.
او در باره عملکرد آیت شریفی و علیرضا یوسفی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی نیز گفت : این دو وزنه بردار به ویژه یوسفی جوان هستند ، یوسفی تنها ۱۹ سال دارد و سال آینده نیز در رده سنی جوانان می تواند وزنه بزند.
شریفی و یوسفی عملکرد بسیاری خوبی در رقابتهای ‌آسیایی داشتند و به نظر من آینده خوبی در انتخاظر این دو وزنه بردار است.
قاسمی به حضور تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اشاره کرد وگفت : بی شک ملی پوشان وزنه برداری کشورمان با توجه به زمان باقی مانده تا این رویداد ورزشی با حضور در اردوهای آمادگی و تمرینات ممتد نتایج بسیار بهتری نسبت به رقابتهای آسیایی کسب خواهند کرد.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، با برنامه ریزی صحیح و مدون از سه ماه زمان باقی مانده بهترین استفاده را خواهند کرد تا ملی پوشان کشورمان را به شرایط ایده آل برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید