خسرو کفیلی

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش در حالی دومین هفته خود را به پایان می رساند که دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دریافت کرده اند ، به همراه دیگر دعوت شدگان به اردو تمرینات سخت خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی پشت سر می گذرانند.
میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران به همراه علی داودی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان دو وزنه بردار کشورمان هستند که جواز حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان را کسب کرده اند.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان که نخستین حضورش را در بازی های المپیک تجربه خواهد کرد ، در حالی از شرایط خوب اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش سخن به میان می آورد که در میان ۱۰ وزنه بردار این وزن در بازی های فوق ، در رده چهارم قرار دارد.
جوادی که با کسب مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را بدست آورد. ، با نزدیک شدن به زمان اعزام به پاریس وضعیت و میزان آمادگی اش را مطلوب دانست.
این وزنه بردار که در آخرین حضورش در صحنه رقابتهای وزنه برداری و در پیکارهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود با نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابت با حریفانش نپرداخت و از میان شش حرکت در این رشته در حرکات یک ضرب و دو ضرب تنها دو بار بر روی تخته حاضر شد ، برای ایستادن بر روی یکی از سکوهای قهرمانی دسته ۸۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک کار بسیار سختی را دارد .
جوادی که از او به عنوان یک وزنه بردار قدرتمند و جسور نامبرده می شود ، در صورتی که بخواهد چهره خوبی از خود در پاریس به نمایش بگذارد ، می بایست بر حدنصابی که سال گذشته در رقابتهای جهانی عربستان به ثبت رساند ، بیفزاید.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان در ریاض با حدنصاب ۳۸۴ کیلوگرم در حالی بر سکوی نخست رقابتهای جهانی ایستاد که سه وزنه بردار از کشورهای بلغارستان ، کلمبیا و ونزوئلا با حدنصابهای بیشتر نسبت به او در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس سهمه حضور در این بازی ها را کسب کردند.
کارلوس ناسار وزنه بردار جوان بلغارستانی که از او به عنوان امید اول این وزن برای کسب مدال طلا یاد می شود ، با حدنصاب مجموع ۳۹۶ کیلوگرم گام به پاریس خواهد گذاشت و در پی او
جیسون لوپز از کلمبیا و سانچز والنیلا از ونزوئلا با ۳۹۲ و ۳۸۵ کیلوگرم جواز حضور در بازی های المپیک را بدست آوردند.
ابراهیم کریم از مصر ، آنتونیو کارپتیان از ایتالیا ، مارین روبو از مولداوی ، اندرانیک کارپتیان از ارمنستان ، دونگ جو یواز کره جنوبی و پتر اسایوناک ورزشکار مستقل بی طرف دیگر وزنه بردارانی هستند که در پاریس به رقابت با جوادی خواهند پرداخت.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم ایران گفت :‌ کسب مدال المپیک در هر شرایطی سخت است. برای رسیدن به این مدال باید هم از نظر جسمی و هم از لحاظ ذهنی نهایت آمادگی را داشته باشم. پیش‌بینی مدال کار راحتی نیست و من نمی‌توانم از هم اکنون قول مدال بدهم اما تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بهترین رکوردهای خودم رادر این بازی ها به ثبت برسانم .
او گفت : ۱۰ وزنه بردار شرکت کننده در دسته ۸۹ کیلوگرم برای کسب مدال المپیک تلاش خواهند کرد ومن نیز از این امر مستثنی نیستم .در این دسته ۱۰ نفر سهمیه گرفتند که هفت نفر آنان جز تاپ‌های وزنه‌برداری هستند من نیز تلاش می‌کنم تا دست خالی پاریس را ترک نکنم.
ملی پوش وزنه برداری ایران اظهارداشت : در مدت باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک پاریس تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا با افزایش حدنصاب های خود به بهترین نتیجه در پاریس دست یابم .

دیدگاهتان را بنویسید