خسرو کفیلی

سطح رقابتهای دسته های ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم بازی های المپیک پاریس بسیار بالا بود و من بر این عقیده ام که هر دو نماینده ایران در این بازی ها عملکرد خوبی داشتند.
علی هاشمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : تفاوت بسیاری بین رقابتهای قاره ای و جهانی با بازی های المپیک وجود دارد.
در رقابتهای قاره ای و جهانی تیم های شرکت کننده برای کسب امتیاز تیمی نیز تلاش می کنند ولی در بازی های المپیک تمامی وزنه برداران تنها برای کسب مدال گام به این رویداد ورزشی می گذارند.
در بازی های المپیک پاریس نیز بهترین های جهان در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم حضور داشتند و میرمصطفی جوادی و علی داودی دو نماینده ایران نیز تمام تلاش خود را انجام دادند تا به مدال برنز در این بازی ها دست یابند که این چنین نشد.
او با اشاره به مدال طلای کسب شده از سوی جوادی در رقابتهای جهانی عربستان اظهارداشت : جوادی یک وزنه بردار دو ضربزن قهار و غیرتی است و به نظر من اگر او پیش از مسابقات دچار مصدومیت نمی شد می توانست بسان ریاض برای کشورمان افتخار کسب کند.
جوادی از جمله وزنه بردارانی است که به نظر من سال ها می تواند برای کشورمان از میادین مختلف افتخار کسب کند.
هاشمی در ادامه گفت : کار داودی از جوادی در بازی های المپیک پاریس سخت تر بود چرا که در دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم سه وزنه بردار قدرتمند از جمله لاشاتالاخادزه گرجستانی که سال هاست در این دسته حکمرانی می کند حضور داشت.
داودی در این رقابتها به وزنه هایی حمله کرد که تاکنون هیچ وزنه برداری در ایران به جز حسین رضازاده موفق به زدن آنها نشده بود.
به همین خاطر من معتقدم که داودی و جوادی دراین بازی ها چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند.
هاشمی تصریح کرد : من در دو دوره بازی های المپیک حضور داشتم و به خوبی می دانم که سطح این بازیها قابل مقایسه با رویدادهای دیگر نیست.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با اشاره به حضورش در اردوی آمادگی تیم ملی و دیدار و گفت وگو با دعوت شدگان به اردوی تیم ملی گفت : من به تازگی با حضور در اردوی تیم ملی با دعوت شدگان به اردو به ویژه جوانانی که به تازگی از سوی کادر فنی تیم ملی به اردو دعوت شده اند دیدار و گفت وگو کردم .
دراین بازدید وزنه برداران جوانی را مشاهده کردم که به رکوردهای بسیار خوبی رسیده اند و آینده سازان وزنه برداری ایران خواهند بود.
این وزنه برداران تنها به حمایت نیاز دارند و در صورتی که تمامی شرایط و امکانات دراختیار آنان قرار گیرد من مطمئ هستم که بزودی آنان سکوهای جهانی را فتح خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید