خسرو کفیلی

فشاری که بر روی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از آنکه دو ملی پوش کشورمان در بازی های المپیک پاریس بدست نیاوردند ،صحیح نیست.
عبدالله بیرانوند ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت :من به خوبی شاهد آن بودم که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران چه زحماتی برای دو ملی پوش کشورمان که به پاریس اعزام شدند ، کشیدند تا این دو وزنه بردار برای کشورمان افتخار کسب کنند ولی متاسفانه این کادر پس از آنکه علی داودی و میر مصطفی جوادی در این بازی ها به مدال دست نیافتند مورد حمله منقتدان قرار گرفتند که درست نبود.
او افزود : علی داودی و میرمصطفی جوادی دو نماینده کشورمان در این بازی ها در پاریس افزایش رکورد داشتند ولی در رقابت با وزنه بردارانی همچون لاشاتالاخادزه از دست یافتن به مدال بازماندند.
داودی در پاریس در صورتی که در حرکات دوم و سوم در حرکت دو ضرب وزنه را بالای سر قرار می داد در این حرکت بر تالاخازاده پیروز می شد و اگر داوران حرکت وزنه برداران ایتالیایی را خطا اعلام می کردند جوادی با زدن وزنه ۲۱۵ کیلوگرم به مدال برنز می رسید.
بیرانوند تصریح کرد : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در طول یک سال گذشته از شماری از وزنه برداران جوان مستعد برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت به عمل آورده است که این وزنه برداران رشد بسیاری خوبی داشته اند که این امر نشان از کارآمدی کادر فنی تیم ملی کشورمان است.
ملی پوش وزنه برداری ایران در ادامه اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیاز به زمان دارد که شایستگی های خود را به نمایش گذارد.
بیرانوند در باره زمان برگزاری دو باره اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که آذر ماه سال جاری برگزار می شود ، گفت : با بازگشت ملی پوشان کشورمان از پاریس ، اردوی آمادگی تیم ملی بزودی دایر خواهد شد و دعوت شدگان زیر نظر کادر فنی تمریناتشان را پی خواهند گرفت.
پیکارهای جهانی بحرین مهمترین رویداد وزنه برداری است که تیم ملی وزنه برداری ایران در سال جاری در آن شرکت خواهد کرد و کادر فنی تیم ملی بزودی اسامی ملی پوشان کشورمان برای شرکت در این رقابتها را اعلام خواهد کرد.
او به میزان آمادگی خود برای شرکت در رقابتهای پیش رو اشاره کرد و گفت : با اینکه هنوز حضورم در رقابتهای جهانی بحرین مشخص نیست ولی از شرایط نسبتا خوبی برخوردارم و بی شک با توجه به زمانی که در اختیار داریم بر حدنصاب های خود خواهم افزود.
بیرانوند در باره حضورش در یک دسته بالاتر اظهارداشت : من هم اکنون در دسته ۸۱کیلوگرم وزنه می زنم و با توجه به رقابتهای پیش رو به ویژه رقابتهای جهانی بحرین قصد ندارم به یک دسته بالاتر بروم .

دیدگاهتان را بنویسید