مجید ندیری

ناکامی هایی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران همچنان ادامه دارد.
تیم ملی حفاری اهواز یکی از پرافتخارترین تیم های حاضر در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که به دفعات در طول سال های گذشته در این لیگ و مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا جام قهرمانی را به خانه برده است ، در این فصل در هفته های اول و دوم با بدشانسی مواجه شده است که با وقوع این بدشانسی ها از هم اکنون می توان گفت که این تیم از ایستادن بر سکوی قهرمانی بازمانده است.
اهوازی ها که به رهبری فراز رامهرمزی و به خدمت گرفتن ملی پوشانی همچون علی داودی و رضا دهدار و شماری از ملی پوشان جوان کشورمان که به تازگی در رقابتهای جهانی مکزیک به مدال دست یافتند، در رقابت با تیم های ذوب آهن اصفهان و مناطق نفت خیز جنوب سودای قهرمانی در سر داشتند ، پس از ناکامی در هفته اول لیگ به علت مصدوم شدن رضا بیرالوند در هفته دوم نیز که به میزبانی تیم مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار شد ، یک بار دیگر با بدشانسی مواجه شدند.
این تیم اهوازی که برای جبران امتیازات از دست داده در هفته نخست با تمام قدرت در هفته دوم حضور یافته بود این بار در دسته ۶۱ کیلوگرم و توسط میلاد رضایی دچار لغزش شد.
اوت کردن رضایی در حرکت یک ضرب رقابتهای این دسته سبب شد که تیم ملی حفاری اهواز بیش از ۴۶ امتیاز از دست بدهد و پس از تیم های ذوب آهن اصفهان ، مناطق نفت خیز جنوب و پدافند هوایی در رده چهارم رقابتهای هفته دوم قرار گیرد.
با خارج شدن تیم ملی حفاری اهواز از کورس قهرمانی ، اکنون دو تیم ذوب آهن اصفهان و مناطق نفت خیز جنوب ، قهرمان فصل جاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران را در پایان هفته سوم مشخص خواهند کرد.
نگاهی به وزنه برداران شرکت کننده در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور نشان می دهد که از میان ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو تنها سه تن به نام های میر مصطفی جوادی ، رضا دهدار و علی داودی به روی تخته رفتند که نتایج رقابت این ملی پوشان کسب دو عنوان قهرمانی در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم و شکست دهدار مقابل حسین بیرانوند بود.
جوادی که به تازگی در رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم رقابتهای جهانی عربستان مدال طلای این وزن را به گردن آویخته بود ، با اینکه از شرایط آرمانی بدور بود در رقابت با علی مکوندی که برای تیم مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زد به برتری دست یافت و یک پیروزی برای تیم ذوب آهن اصفهان به ثبت رساند.
جوادی که در حرکت یک ضرب با زدن وزنه ۱۶۱ کیلوگرم دو کیلوگرم از حریف خود عقب افتاده بود این عقب افتادگی را در حرکت دو ضرب جبران کرد و با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم و رسیدن به حدنصاب مجموع ۳۵۶ کیلوگرم قهرمان دسته ۸۹ کیلوگرم شد.
رضا دهدار ملی پوش تیم ملی حفاری اهواز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و امید اول وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه تیم کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس در این دسته در هفته دوم رقابت های لیگ مقابل حسین بیرانوند وزنه بردار تیم ذوب آهن اصفهان شکست خورد.
دهدار در رقابتهای این هفته در حرکات یک ضرب و دو ضرب وزنه های ۱۶۵ و ۲۰۷ کیلوگرم را مهار کرد و با حدنصاب ۳۷۴ کیلوگرم و دو کیلوگرم کمتر از بیرانوند به کار خود پایان داد.
دهدار به همراه شش ملی پوش کشورمان پس از این مسابقات ، عازم دوحه برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت ، می شود.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین تیم ملی حفاری در رقابتهای این هفته و در غیاب علیرضا یوسفی ملی پوش تیم مناطق نفت خیز جنوب که حدنصابهایش در رقابتهای جهانی مکزیک برای این تیم محاسبه شده بود به برتری رسید.
داودی برای اینکه بر سکوی نخست این وزن قرار بگیرد ، وزنه های ۱۹۲و ۲۴۱ کیلوگرم را مهار کرد و ۱۳ کیلوگرم بیشتر از یوسفی وزنه زد.
در دیگر رقابتهای این هفته پیمان دهقانی از تیم ذوب آهن اصفهان ، شایان احمد نژاد از تیم مناطق نفت خیز جنوب ،حافظ قشقایی از تیم ذوب آهن اصفهان ، رضا باقی از تیم پدافند هوایی ،علی علیپور از تیم مناطق نفت خیز جنوب ، علیرضا معینی از ذوب آهن اصفهان و احمدرضا حیدری از پدافند هوایی در اوزان دیگر عنوان نخست را کسب کردند.
در پایان این مسابقات علی داودی ملی پوش تیم ملی حفاری اهواز ،علیرضا معینی از تیم ذوب آهن اصفهان و علیرضا یوسفی از تیم مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بهترین های این هفته از رقابتهای لیگ انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید