خسرو کفیلی

رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بازی های المپیک پاریس فردا / جمعه / برگزار می شود و میرمصطفی جوادی ملی پوش کشورمان به عنوان اولین وزنه بردار ایران در این بازی ها ، به رقابت با حریفان خواهد پرداخت.
جوادی که در سال گذشته و در رقابتهای جهانی عربستان در میان بهترین های این رشته ورزشی مدال طلا را به گردن آویخت ، فردا نخستین حضورش را در بازی های المپیک تجربه خواهد کرد.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران در حالی به روی تخته خواهد رفت که با اننتشار استارت لیست رقابتهای این دسته و بر روی کاغذ و در میان ۱۲ وزنه بردار شرکت کننده در این دسته به همراه وزنه بردار کانادایی در رده هشتم مشترک قرار دارد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم را برای جوادی به منظور ثبت در استارت لیست رقابتهای این دسته به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرده است که این وزنه بردار در تمرینات و در اردوهای آمادگی تیم ملی رکوردهای بهتری را به ثبت رسانده است.
جوادی که در طول چند سال اخیر خود را به عنوان یکی از چهره های شاخص وزنه برداری ایران مطرح کرده است پس از درخشش در دسته ۸۱ کیلوگرم به تازگی با صعود به دسته ۸۹ کیلوگرم خود را به عنوان نفر اول این وزن در ایران مطرح کرده است.
در میان ۱۲ وزنه بردار شرکت کننده در دسته ۸۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس ، کارلوس ناسار وزنه بردار جوان بلغارستانی که پس از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت بار دیگر به صحنه رقابت های این رشته ورزشی بازگشته است ، با حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را به نام خود ثبت کرده است و از هم اکنون می توان این وزنه بردار را به عنوان امید اول کسب مدال طلا یاد کرد.
آنتونیو پیزولاتو وزنه بردار ایتالیایی و ماریم روبو از مولداوی با حدنصاب ۳۸۵ کیلوگرم نزدیکترین تعقیب کنندگان وزنه بردار بلغارستانی بشمار می روند.
پس از این سه وزنه بردار ، آندراک کارپتیان از ارمنستان ، جیسون لوپز از کلمبیا ، دو گو یو از کره جنوبی و کریم ابوکاهت از مصر حدنصاب ۳۸۰ کیلوگرم را دراستارت لیست این مسابقات به نام خود ثبت کرده اند.
وزنه بردارانی از کشورهای ونزوئلا ، فرانسه و استرالیا نیز در رقابتهای این دسته حضوردارند.

جوادی پیش از آغاز رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس نیز میزان آمادگی خود را برای شرکت در این بازی ها مطلوب دانست و گفت : میزان آمادگی ام برای شرکت در این بازی ها نسبتا خوب است و آماده رقابت با حریفان هستم .
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان از عملکرد مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای ایجاد شرایط و امکانات لازم برای دو ملی پوش کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس ابراز رضایت کرد و گفت : پشتیبانی های لازم از سوی فدراسیون وزنه برداری برای تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی به عمل آمد که جای تقدیر دارد و حمایت هایی نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت گرفت و اکنون زمان آن نیست که در باره حمایت های بیشتر از سوی نهادهای مختلف ورزشی صحبت کرد.
او در باره حریفان اصلی اش برای کسب مدال در دسته فوق گفت : در این وزن چهار وزنه بردار مدعی قهرمانی به همراه من وجود دارند که رقابت سختی را خواهند داشت و هیچ کس نمی داند در روز مسابقه چه خواهد شد ولی من امیدوارم در روز مسابقه همه چیز به سود من باشد.
جوادی میزان آمادگی اش را برای شرکت در این مسابقات مطلوب دانست و گفت : از میزان و آمادگی لازم برای شرکت در این مسابقات برخورد هستم و تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا بهترین نتیجه را کسب کنم.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره شانس جوادی برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی در پاریس اظهارداشت : در هر رقابت وزنه برداری اتفاقاتی رخ می دهد و برخی از وزنه برداران از دور مسابقات به دلایل مختلف حدف می شوند که امیدوارم این اتفاقات در بازی های المپیک پاریس به سود جوادی باشد.
او افزود :وضعیت نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم دشوارتر از علی داودی ملی پوش دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم خواهد بود چرا که جوادی پس از رقابتهای جهانی عربستان که توانست مدال طلا را به گردن آویزد دچار اندکی افت شده بود و همین افت باعث شد که این وزنه بردار برای رسیدن به حدنصاب های مطلوب زمان بیشتری را صرف کند.
با این وجود و با توجه به اتفاقاتی که امکان دارد در رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم بازی های المپیک رخ دهد ، امیدوارم که جوادی بتواند برای کشورمان افتخار کسب کند.
کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران که اکنون هدایت ملی پوشان دختر کشورمان را برعهده دارد ، از جوادی به عنوان یکی از بهترین های دسته ۸۹ کیلوگرم یاد کرد و گفت : در باره جوادی نیز باید بگویم که این وزنه بردار سال گذشته در رقابتهای جهانی عربستان به مدال طلا دست یافت و اکنون یکی از بهترین های دسته ۸۹ کیلوگرم ایران و جهان بشمار می رود.
او با اشاره به توانایی جوادی در اردوهای آمادگی تیم ملی گفت : من از نزدیک شاهد تمرینات سخت این وزنه بردار بودم .
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان برای فتح یکی از سکوهای قهرمانی در بازی های المپیک رقابت سختی را با حریفانش از کشورهای بلغارستان ، کلمبیا ، ایتالیا ،ونزوئلا و … خواهد داشت.
جوادی برای کسب مدال در این دسته باید هر وزنه ای که کادرفنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای او انتخاب می کند بزند.

دیدگاهتان را بنویسید