🔹درحالی که بازار سرمایه در دو هفته پایانی شهریورماه در مسیر رشد قرار گرفته بود، همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بورس ۲هفته پایانی مهر را با ریزش شاخص به پایان رساند و شاخص کل به زیر ۲میلیون واحد سقوط کرد.

🔹 به گزارش چندثانیه، در شهریورماه ۱۴۰۳ از میان ۳۰صنعت شاخص ۲۸ صنعت تراز مثبت داشت. در این ماه شاخص کل رشد ۲.۹درصدی را تجربه کرد.با این وجود گروه فلزات اساسی با ۲.۳درصد افت ضعيف‌ترین عملکرد را به ثبت رساند.

🔹در مهرماه ۲۵صنعت از میان ۳۰ صنعت بازار سهام افت تراز داشتند و به عبارتی ۸۳ درصد از شاخص‌های صنایع بورسی با ریزش مواجه شدند.

🔹شاخص کل بورس در طول مهرماه با ریزش بیش از ۹۱هزار واحدی ۴.۴درصد افت را تجربه کرد که در این میان شاخص صنعت محصولات فلزی با ۱۴ درصد افت تراز ضعیف‌ترین عملکرد را در مهر ماه داشت.

🔹وضعیت بازار سرمایه در ۳هفته پایانی مهرماه با روند نزولی سنگین همراه بود و با از دست رفتن کانال ۲میلیونی در ۴روز معاملاتی بیش از ۱،۳۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

🔹در میان برترین صنایع بورسی هم وضعیت چندان دلچسب نبود قیمت شرکت‌های پتروشیمیایی کاهشی بود و نماد شکام با سقوط بیش از ۲۶درصد بیشترین افت را به ثبت رساند.

🔹در گروه پالایشی هم شرکت‌ها دچار افت شدند و نماد شپنا با افت ۳۳درصدی و شتران با افت ۲۷درصدی بیشترین کاهش را تجربه کردند.

🔹در گروه فولادی‌ها نمادهای فرود، فخوز و فجر بیشترین کاهش ارزش را داشتند و در ۳هفته آخر مهرماه قرمزپوش بودند.

🔹خودرویی‌ها هم در دو ماه اخیر با نوسان شدید همراه بودند و نماد خودرو زیان بیش از ۲۵درصدی را به ثبت رساند./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید