خسرو کفیلی

۲۰ وزنه برداری که به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری دختران ایران دعوت شده اند ، بهترین ها و آینده سازان وزنه برداری کشورمان هستند.
کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با نزدیک شدن به زمان مرحله نخست اردوی آمادگی وزنه برداران دختر نوجوان و جوان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا و آسیایی فیلیپین با بیان این مطلب گفت :‌ اردوی وزنه برداران دختر نوجوان و جوان کشورمان با دعوت از ۲۰ وزنه بردار به نام های زهرا پورامین و حدیث ترک (کرمان)، مریم کشتکار و فاطمه کشاور(فارس)، حسنی امیری و کیژان مقصودی(کردستان)، تارا درویشی و عسل کدخدایی (همدان)، غزل حسینی، ریحانه کریمی و پرنیا فرنوش کیا (خراسان رضوی)، سیده زهرا حسینی(مازندران)، هانیه شریفی(اصفهان)، آیدا هلالی نیا(اردبیل)، نسیم قاسمی(تهران)، معصومه حسینی(قزوین)، هستی اسدپور(خوزستان)، شراره احمدنژاد(آذربایجان غربی)، تینا یاری(آذربایجان شرقی)، سارا صفارودی(البرز) از روز ۱۹ خرداد ماه در کمپ تیم های ملی وزنه برداری دایر و تا زمان اعزام به اسپانیا و فیلپین ادامه خواهد داشت.
او افزود : با شماری از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بیش از ۲ سال است که کار می کنم و برخی از آنان نیز پس از پایان رقابتهای قهرمانی کشور در همدان نخستین حضورشان را در اردوی آمادگی تیم ملی تجربه خواهند کرد.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری دختران ایران و مسوولان فدراسیون وزنه برداری اکنون با دعوت از این وزنه برداران ، فضا و شرایط لازم را به دعوت شدگان به اردو داده است که خود را ثابت کنند تا بتوانند دوبنده تیم ملی را برتن کنند.
این وزنه برداران باید از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند و آینده خودرا بسازند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری دختران ایران در باره چگونگی حضور وزنه برداران دختر نوجوان وجوان کشورمان در رقابتهای جهانی و آسیایی فیلیپین اظهارداشت : هنوز هیچ چیز معلوم نیست ولی بسان گذشته هر وزنه برداری که بتواند حدنصاب های تعیین شده از سوی کادر فنی تیم ملی را ثبت کنند به این مسابقات اعزام خواهند شد.
هدف ما از حضور در این مسابقات کسب بهترین نتیجه و ساختن پشتوانه های لازم برای تیم ملی وزنه برداری دختر ایران است.
باقری به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی بانوان ایران در اصفهان که حکم انتخابی تیم ملی را نیز دارد اشاره کرد و گفت : مسابقات وزنه برداری قهرمانی بانوان کشورمان که تیرماه آینده در اصفهان برگزار خواهد شد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی وزنه برداری دختران ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که آبان ماه سال جاری برگزار می شود ، خواهد داشت.
به همین خاطر از تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی خواسته شده است در این مسابقات شرکت کنند.
او با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان گفت : به جز سیده الهام حسینی و الهه رزاقی که در رده سنی بزرگسالان حضور دارند دیگر اعضای تیم ملی را وزنه بردارانی همچون ریحانه کریمی ، فاطمه کشاورز ، کیژان مقصودی ، غزل حسینی که هنوز در رده سنی جوانان هستند، تشکیل می دهند.
این وزنه برداران جوان که رکورددار اوزان مختلف در وزنه برداران بانوان ایران هستند، با افزایش حدنصاب های خود می توانند در میادین مختلف برای کشورمان افتخار کسب کنند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با اشاره به زمان باقی مانده تا رقابتهای جهانی بحرین که در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد ، گفت: اکنون تمام تمرکز ما بر روی حضور قدرتمند در رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیا و شرکت در رقابتهای آسیایی فیلیپین است. پس از این مسابقات کار اصلی خود را با وزنه برداران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آغاز می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید