خسرو کفیلی

نسبت به کسب مدال از سوی دو ملی پوش وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس بسیار خوشبین هستم .
کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : از نظر من علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش وزنه برداری ایران در اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم در بازی های المپیک پاریس از جمله وزنه بردارانی هستند که شانس کسب مدال در این بازی ها را دارند.
او افزود : با توجه به شناختی که از این دو وزنه بردار و حریفانشان دارم و تمریناتی که داودی و جوادی در طول ماه های اخیر پشت سر گذاشته اند ، بر این امر معتقدم که اگر آنان خوب عمل کنند یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود خواهند کرد.
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران که بهترین نتیجه وزنه برداری کشورمان را در ادوار مختلف بازی های المپیک کسب کرده است ، در باره رقابتهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم بازی های المپیک پاریس گفت : به نظر من لاشاتالاخادزه وزنه بردار گرجستانی فاصله بسیاری با حریفانشان در این دسته دارد و مدال طلا را برای او از هم اکنون باید کنار گذاشت ولی برای کسب مدال های نقره و برنز علی داودی توان شکست دادن حریفان ارمنستانی و بحرینی را دارد.
داودی یک وزنه بردار دوضرب زن هست در صورتی که او در حرکت یک ضرب خوب کار کند و شش حرکت خود را به خوبی انجام دهد من مطمئن هستم که او توان کسب یکی از مدال های نقره و برنز را دارد.
در باره جوادی نیز باید بگویم که این وزنه بردار سال گذشته در رقابتهای جهانی عربستان به مدال طلا دست یافت و اکنون یکی از بهترین های دسته ۸۹ کیلوگرم بشمار می رود.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان نیز در این دسته رقابت سختی را با حریفانش از کشورهای بلغارستان ، کلمبیا ، ایتالیا ،ونزوئلا و … خواهد داشت.
جوادی نیز باید هر وزنه ای که کادرفنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای او انتخاب می کند بزند تا بتواند یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کند.
باقری به تفاوت رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک با پیکارهای قاره ای و جهانی اشاره کرد و گفت : تفاوت بسیاری بین حضور در رقابتهای بازی های المپیک و پیکارهای قاره ای و جهانی وجود دارد.
در بازی های المپیک از هر کشور تنها یک نماینده حضور خواهد داشت و شرکت کنندگان در این بازی ها با آمادگی کامل راهی المپیک می شوند ضمن آنکه آنان باید در رقابتهای گزینشی شرکت کنند ، به همین خاطر بازی های المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان است.
او شرایط و امکانات مهیا شده از سوی فدراسیون وزنه برداری برای دو ملی پوش وزنه برداری ایران به منظور شرکت در بازی های المپیک پاریس را عالی توصیف کرد و گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری بهترین شرایط را برای این دو وزنه بردار و حتی وزنه برداران دختر کشورمان که خود را برای شرکت در رقابتهای قاره ای و جهانی آماده می کنند ، فراهم کرده است.
از این نظر هیچ خرده ای به دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری نمی توان گرفت چرا که بهترین ها را برای دعوت شدگان به اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری ایران دختر و پسر ایران در این مدت فراهم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید