🔹درحالی که قرار بود در دولت سیزدهم سالی یک میلیون مسکن ساخته شود، اما طبق آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی تنها کلنگ ساخت ۲میلیون و ۵۰۰هزار واحد بر زمین زده است.

🔹به گزارش چندثانیه، براساس وعده دولت سیزدهم قرار بود سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شده و نهضت ملی مسکن طی ۴سال ۴میلیون خانوار را صاحب خانه کند.

🔹براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم ساخت بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار واحد آغاز شده، اما طبق واقعیت کل قراردادهایی که دولت برای ساخت مسکن روی زمین ۹۹ ساله منعقد کرده، زیر ۵۰۰ هزار واحد است.

🔹طبق اعلام رسمی صندوق ملی مسکن از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۲۸۰همت وام به متقاضیان پرداخت شده که نیاز ۸۰۰هزار متقاضی را پوشش می‌دهد. درحالی که برای تکمیل یک میلیون مسکن در سال نیاز به منابع هزار همتی در سال است.

🔹آمارهای رسمی صندوق ملی مسکن اعلام می‌کند که از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون نزدیک به ۴۰۰ همت برای ساخت واحدها تامین بودجه شده که البته ۳۷۱ همت از محل آورده‌های مردم تامین شده است.

🔹طبق آمار وزارت راه و شهرسازی نزدیک به ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار متقاضی مسکن به بانک‌ها معرفی شده اند. از این میان ۷۸۴ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده و ۹۵۹ هزار نفر دیگر نیز در صف انعقاد قرارداد قرار گرفته‌اند.

🔹از سوی دیگر انجمن انبوه‌سازان کشور رسما اعلام کرده است که در دو سال ابتدایی طرح نهضت ملی مسکن کمتر از ۱۰درصد پروژه پیشرفت داشته و بخش اعظمی از طرح در مرحله خرید زمین باقی مانده است.

🔹با یک حساب سرانگشتی و براساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی نمی‌توان منبع دقیق ساخت ۲میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکن ملی را مشخص کرد و آمار مخدوش وضعیت فعلی تعداد واحدهای ساخت شده را نشان نمی‌دهد. /چندثانیه اقتص

دیدگاهتان را بنویسید