🔹درحالی که وزارت کشور با افزایش قیمت نان و اعمال نرخ‌های جدید موافقت کرد، بسیاری از نانوایی‌ها نان را به ۲تا ۳برابر قیمت می‌فروشند.

🔹به گزارش چندثانیه اقتصاد، وزارت کشور روز ۱۹شهریور با افزایش ۴۰درصدی نرخ مصوب نان در ۱۰ استان موافقت کرد و براساس این مصوبه قیمت نان سنگک ساده از ۳هزارتومان به ۵هزار تومان افزایش یافت و نان بربری ساده از هزار و ۸۰۰ تومان به ۲هزار و ۵۰۰ تومان شد، اما پیدا کردن نان به قیمت مصوب در بسیاری از مناطق پایتخت بسیار دشوار است.

🔹درحال حاضر حدود ۶۰درصد از نانوایی‌های شهر تهران آزادپز هستند و قیمت نان در این نانوایی‌ها از نرخ‌های مصوب پیروی نمی‌کند و محصولات چندنرخی و با فاصله ۲تا ۳برابری نرخ‌های مصوب به دست مشتریان می‌رسد.

🔹میانگین قیمت یک بربری کنجدی در نانوایی آزادپز ۷هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک کنجدی ۲۵هزار تومان و سنگک ویژه ۳۵هزار تومان است.

🔹درحالی که تمامی این نانوایی‌ها مجهز به کارتخوان‌های هوشمند هستند، نانوایان با استفاده از ترفند جدید نان ۳۵هزار تومانی را ۷عدد سنگک ساده محاسبه می‌کنند و به ازای فروش یک سنگک ویژه در کارتخوان ۷عدد نان ساده محاسبه می‌شود.

🔹براساس آخرین مصوبه دولت قیمت نان لواش از ۵۰۰تومان به ۷۰۰تومان افزایش یافته است، حال اینکه بسیاری از نانوایی‌ها با پخت نان تافتون ویژه آن را به قیمت ۲هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند و با اعمال محدودیت در خرید به مشتریان بیش از ۱۰عدد نان نمی‌فروشند تا بتوانند در کارتخوان‌ها نان را با نرخ مصوب ثبت کنند. /چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید