🔹 شرکت OpenAI می‌خواهد دسترسی کاربران ایران، چین، روسیه و چند کشور دیگر به رابط برنامه‌نویسی (API) چت‌بات ChatGPT را محدود کند.

🔹 تاکنون کشورهایی که با عنوان مناطق پشتیبانی‌نشده از سوی OpenAI شناخته می‌شدند، امکان دسترسی به ChatGPT و API‌ آن را نداشتند و کاربران ایرانی برای بهره‌مند شدن از این ابزارها مجبور به استفاده از وی‌پی‌ان بودند؛ با این حال، OpenAI از اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تری خبر داده است.

🔹 خالق ChatGPT امروز در ایمیلی به یکی از کاربران API نوشت: «ما برای مسدود کردن ترافیک API از مناطقی که در فهرست سرزمین‌های پشتیبانی‌شده‌ی ما نیستند، از ۹ جولای (۱۹ تیر) به بعد اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد. برای ادامه‌ی استفاده از خدمات OpenAI، شما باید به مناطق پشتیبانی‌شده دسترسی داشته باشید.»

🔹 به گزارش رویترز، بعضی از گیرندگان ایمیل OpenAI در چین مستقر هستند، جایی که بسیاری از شرکت‌های نوپا از API این شرکت برای توسعه‌ی چت‌بات‌ها و اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند.

🔹 تاکنون OpenAI توضیح بیشتری درباره‌ی علت تصمیمش بیان نکرده است، اما این اقدام همزمان با تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از دسترسی کشورهایی نظیر چین، روسیه و ایران به مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته صورت می‌گیرد./

دیدگاهتان را بنویسید