یادداشت مجری سابق تلویزیون خطاب به دولتمردان، درباره تغییرات نجومی جامعه

✍️ محمدرضا یزدانپرست/چندثانیه

🔹اینکه جامعه تغییر کرده، نه گزاره و گفته جدیدی است نه چیزی است که عقل سلیم بتواند آن را کتمان کند. البته جایی و مدیرانی مانند صداوسیمایی‌ها که گوش‌شان بدهکار این حرف‌ها نیست. روی سخنم با دولتمردان جدید است که حداقل این تغییر را انکار نمی‌کنند و به آن باور دارند، اما رفتارشان در این مدت کوتاه، گویای این است که فقط این گزاره را باور دارند، اما کاری از آنها در این مدت سر نزده که ببینیم واقعا این تغییر را درک کرده‌اند.

🔹اگر قبلا ۲۰سال به ۲۰سال، نسل‌ها عوض می‌شدند، الان صحبت از ۲سال به ۲سال است. حالا فکر کنید وزرای فرهنگی و ارتباطی دولت چهاردهم مانند ارشاد، میراث، ارتباطات، علوم و آموزش و پرورش، یک سر سوزن کاری کرده‌اند که نسل تازه بگوید دم‌شان گرم، ما را فهمیده‌اند؟ نه!

🔹من اگر جای آنها بودم در همین مدت، حداقل ۵جلسه با نسل “زد” می‌گذاشتم و لااقل حرف‌شان و مطالبات‌شان را می‌شنیدم. حالا اینکه کاری متناسب با خواسته‌های این نسل از دستم بربیاید، موضوع دیگری است. این وزرا که دکتر پزشکیان با خود همراه کرده، اکثرا ۱۱سال و ۷سال پیش بر مسند بوده‌اند. یعنی جوان ۱۵ تا ۲۰ساله امروز، آن موقع، کودکی ۴ساله و ۱۳ساله بوده. حالا شما ببینید جامعه، همان جامعه ۱۱سال و ۷سال پیش است؟ اصلا و ابدا. جامعه حتی جامعه پارسال هم نیست، چه برسد به جامعه پیرارسال!

🔹نسل ما آنقدر پیگیر انتخابات و رای اعتماد به وزرا و استیضاح یک وزیر بود که با رادیو و هندزفری، سر کلاس مدرسه حتی، جلسات مجلس را پیگیری می‌کرد، اما نسل تازه به حدی از همه شما عبور کرده که رئیس مجلس را نمی‌شناسد-آنچه در تیتر آورده‌ام، واقعی است نه تخیلی-، چه برسد به وزرای دولت را.

🔹اگر برای این نسل تغییریافته و تغییرخواسته کاری جدی نکنید، محکوم به نابودی هستید. حالا خود دانید. البته می‌دانم که گوش شنوایی برای این حرف‌ها ندارید و حرف و نوشته ما هم فایده‌ای ندارد. چه کنیم که چاره‌ای جز نوشتن نداریم، وگرنه فکر نکنید احمقیم!

دیدگاهتان را بنویسید