مرتضی زبردست
قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در پیکارهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس و درخشش آزادکارانمان همچون سنوات گذشته جور دیگر رشته ها را کشید و ثابت کرد سرمایه گذاری، برنامه ریزی، نظارت و کاربلدی، فاکتورهای مهم موفقیت در هر کاری منجمله ورزش است.
علیرضا دبیر، قهرمان اسبق کشتی جهان و یکی از رؤسای پُر کار فدراسیون های ورزشی کشورمان با این که مخالفانی هم دارد اما موفقیت های او کتمان شدنی نیست.
توفیق رئیس فدراسیون کشتی تنها معطوف به درخشش کشتی گیران فرنگی و آزادکار ما در المپیک پاریس نیست، دورنگری علیرضا دبیر و امکاناتی که او برای کشتی کشور فراهم کرده در سال های آتی هم به کمک رشته اول ورزش کشورمان خواهد آمد.
ورزش ما اگر به سمت و سویی برود که مسوولان نظام به معنای واقعی کلمه حامی آن باشند و مشکلات ساختاری آن را برطرف کنند گام اول برای شکوفایی هرچه بهتر و بیش تر سرمایه های مستعد ورزش کشور برداشته خواهد شد، حرکت بعدی سپردن کارها به افراد کاردان است که به دلایل مختلف تا کنون آن طور که باید جدی گرفته نشده است، کاربلدی مسوولان ورزشی خصوصآ مدیران باشگاه ها و رؤسای فدراسیون ها امر بسیار مهمی است که بعضا مغفول مانده و مجموعه های ورزشی گاهی اوقات حیاط خلوت سفارش شده های غیر ورزشی شده است، نتیجه این سهل انگاری و ندانم کاری ها چه قبول کنیم و چه نپذیریم سوخت سرمایه های ورزشی است، چرا باید ورزش کار ما به غلط احساس کند اگر زیر پرچم کشور دیگری در مسابقه های بین المللی شرکت کند شرایط بهتری خواهد داشت ؟
امیدواریم اگر تا امروز از حضور در میادین بزرگ ورزشی درس های لازم را نگرفتیم از میدان المپیک اخیر و سایه، روشن های آن نهایت بهره را به نفع ورزش کشورمان ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید