روزنامه قدس نوشت:

🔹تخصیص ۱۰ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به شعب تأمین اجتماعی نه‌تنها جامعه کارگران ساختمانی را خوشحال نکرد که اتفاقاً این امر را کلاهی گشاد بر سر کارگر ساختمانی دانستند، چراکه معتقدند این سهمیه ناچیز در مقابل آمار ۵۰۰ هزاری نفری در نوبت بیمه، رقمی بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

🔹تشکل‌های کارگری معتقدند توجیه نبودن سازمان تأمین اجتماعی در مقابل نحوه فعالیت کارگران ساختمانی سبب شده، این سازمان اقدام به‌قطع بیمه جمع کثیری از کارگران کند، کارگرانی که جزو مظلو‌م‌ترین و کم‌درآمدترین قشر جامعه هستند.

🔹فعالان حوزه کارگری تأکید دارند سازمان تأمین اجتماعی با بازرسی‌های غیرمتعارف و طی یک برنامه زیرکانه می‌کوشد با حذف کارگران واقعی از فهرست بیمه، بار مالی ناشی از بیمه کردن کارگران را کاهش دهد و از طرفی کارگزاران تأمین اجتماعی هم برای اینکه پورسانت بیشتری دریافت کنند اقدام به ‌قطع بیمه کارگران واقعی می‌کنند!

🔹همه این سخنان درحالی مطرح می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی مدعی است از سال ۹۹ تاکنون ۷۰ هزار کارگر ساختمانی را بیمه کرده است، هرچند فعالان کارگری این عدد را غیرواقعی دانسته و از سازمان تأمین اجتماعی ارائه مدارک این تعداد بیمه شده را خواستارند که تاکنون جوابی از طرف این سازمان رسانه‌ای نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید