🔹 روزنامه خراسان نوشت: حال پیش از سفر مسعود پزشکیان به عراق، سه شاخه سیاسی- نظامی سازمان تروریستی و تجزیه‌طلب که تحت عنوان «کومله» فعالیت می‌کنند، پنج‎شنبه هفته گذشته اردوگاه‌های خود را در مناطق مرزی مشترک اقلیم کردستان با ایران تخلیه کردند.

🔹در پی این اقدام، اعضای مستقر کومله در اردوگاه زرگویز علیا، به سورداش، مکانی در۴۰ کیلومتری زرگویز و در مجاورت شهر دوکان در اقلیم کردستان منتقل شدند. انتقالی که بنابر اذعان سران کومله، آغازی بر انتقال کامل این گروهک ضدایرانی از مناطق مرزی خواهد بود.

🔹شهر دوکان که حالا محل جدید زندگی اعضای کومله خواهد بود، در سال ۲۰۱۴ و با همکاری دولت اقلیم کردستان و وزارت مهاجرت و پناهندگان عراق ساخته شده و وضعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که دسترسی نیروهای کومله به داخل ایران را که در سال‌های اخیر با اهداف تروریستی و خرابکارانه انجام شده، ناممکن می‌سازد.

🔹 با این جابه‎جایی، در واقع انتقال سلاح‎های سنگین به این گروه‎ها ناممکن شده است. به نظر می‌رسد اقلیم کردستان عراق نیز در آستانه سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به عراق، با انتقال اردوگاه‌های کومله به دور از مرزها و استرداد تروریست‌های ضدایرانی به ایران، به دنبال نشان دادن حسن‌نیت خود و جلب رضایت ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید