🔹محمدمهدی عسگرپور، کارگردان و دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی برخط، درباره مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی، به شرق گفت: ما درباره حوزه‌ای صحبت می‌کنیم که قبل از اینکه مفهومش تعریف شود، قانون‌گذاری آن شکل می‌گیرد. درحال‌حاضر واژه صوت و تصویر فراگیر تعریف نشده است و برخی وارد مصادیق آن شدند. در فعالیت‌های فرهنگی این حجم از ناپختگی، بدون اینکه مقدمات را درست طی کرده باشید، تبعات زودهنگام و بلندمدت دارد. در کوتاه‌مدت هم التهاب و بی‌نظمی ایجاد می‌کند.

🔹متأسفانه افرادی این نوع تصمیمات را گرفتند که معادلات جهانی برایشان هیچ اهمیتی ندارد. این نوع مدیران نه به پتانسیل‌های موجود توجه می‌کنند و نه تمایلی به انتقال تجربه به مدیران بعدی دارند و نه می‌توانند با هنرمندان درباره این موارد صحبت کنند. تصمیمات آنها فقط به درد گزارش‌های تلویزیون می‌خورد که ما احساس کنیم در این حوزه‌ها هم بالاخره صحبت می‌شود.

🔹انگار عجله داشتند. خسته شدند از اینکه متوجه شدند این واژه را نمی‌توان تعریف کرد…کدام صدا فراگیر است؟ چقدر باشد مصداق فراگیری است؟ 100 نفر یا دو هزار نفر؟ اساسا از طریق چه مدیومی پخش شود، فراگیر است؟ آیا همین که در بستر اینترنت باشد فراگیر محسوب می‌شود؟».

🔹با خودشان می‌گویند این مباحث را رها کنیم و برویم سر اصل مطلب. سریال‌سازی یعنی چه؟ از اول همین را می‌گفتید. چرا با واژه‌ها بازی کردید. چرا جلسات متعدد گذاشتید؟ چرا شورای عالی فضای مجازی درگیر این کار شد؟ چرا شوراهای مختلف تشکیل شد؟ چرا حکم به شورای عالی فضای مجازی داده شد که خودشان این کار را انجام دهند ولی وسط راه از آنها هم گرفتید و باز خسته شدید و احساس کردید که این مسیر انگار شما را زودتر به هدف می‌رساند!

دیدگاهتان را بنویسید