✍️سید محسن امامی‌فر

🔹مناظره پزشکیان_جلیلی بسیار کسل‌کننده پیش می‌رفت و مجری بسیار سعی کرد با سوالات بسیار چالشی، نقطه نزاع را شکل داده و دو کاندید را وارد منازعه نماید اما هر چه تلاش کرد، جلیلی و پزشکیان تمام و کمال ورود نکردند.

🔹تا این‌که بحث سیاست‌خارجی شکل گرفت و اوج منازعه انتخاباتی توسط نامزدها ایجاد شد. جلیلی حمله‌ای با دامنه بالا در خصوص سیاست‌خارجی ترتیب داد و پزشکیان هم دفاع خیلی خوبی کرد و در ادامه، حملات همه‌جانبه‌‌ای علیه کارنامه دهشتناک جلیلی صورت داد. پزشکیان قطعا بخشی از تحریمی‌ها برای ورود به انتخابات را شدیدا تحریک کرد. او مرزبندی بسیار دقیق‌ و صریحی با جلیلی برقرار کرد.

🔹جلیلی اشتباه استراتژیکی کرد‌. او با حمله به پزشکیان در بحث سیاست‌خارجی، او را وادار به دفاع و سپس حملات همه‌جانبه کرد. به این دلیل اشتباه استراتژیک کرد چون جلیلی نمی‌تواند از تحریمی‌ها رای جذب کند. آرای او همان تکلیف‌محوران هستند. بنابراین نیاز به حمله نداشت. به ویژه وقتی که می‌داند نقاط ضعف جدی در این زمینه دارد. بنابراین جلیلی با ارتکاب این اشتباه، فضای بسیار عالی در اختیار پزشکیان قرار داد و او هم نهایت استفاده را کرد.

🔹پزشکیان در اوج منازعه با جلیلی گفت من امشب استعفا می‌دهم اما اگر ایشان بدون برجام و FATF، رشد ۸ درصدی را محقق نکرد، اعدام‌اش کنید‌.

🔹در کل مناظره‌ای شدیدا جذاب بود که هیجان بسیار بالای انتخاباتی تولید کرد. در واقع روح منازعه به صورت تمام عیار شکل گرفت. همان‌طور که میان حامیان آن‌ها در سطح جامعه به شکل دعواهای شدید سیاسی ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید