🔹تور Eras تیلور سوئیفت قرار است تنها در یک‌سوم مسیر اجرای خود به بزرگ‌ترین تور تمام دوران تبدیل شود.

🔹تور Eras ششمین تور کنسرت در حال اجرا توسط سوئیفت، خواننده و ترانه‌‌‌سرای آمریکایی است و با تاثیر اقتصادی بزرگ در سراسر جهان، پردرآمدترین تور تمام دوران‌‌‌ها محسوب می‌شود.

🔹پیش‌بینی می‌شود که تنها ۲.۲میلیارد دلار از فروش بلیت در آمریکای شمالی به‌دست آید.

🔹تحلیلگران تخمین زده ‌‌‌بودند که تور اخیر تیلور سوئیفت احتمالا در ماه مارس ۲۰۲۴ از مرز یک‌میلیارد دلار فراتر خواهد ‌‌‌رفت؛ آن هم در حالی که سوئیفت در میانه برگزاری تور بین‌المللی خود است.

🔹برآورد شده تور Eras تنها در ایالات‌‌‌متحده نزدیک به ۵میلیارد دلار هزینه مصرف‌کننده داشته باشد.

🔹دن فلیت وود بیان کرد: اگر تیلور سوئیفت یک اقتصاد بود، از اقتصاد ۵۰کشور بزرگ‌تر بود! در شب افتتاحیه در گلندیل، آریز، این کنسرت درآمد هنگفت و چشمگیری برای مشاغل محلی به ارمغان آورد.

🔹به طور معمول، هر ۱۰۰ دلاری که برای اجراهای زنده خرج می‌شود، حدود ۳۰۰دلار هزینه‌‌‌های جانبی محلی برای چیزهایی مانند هتل، غذا و حمل‌ونقل ایجاد می‌کند.

🔹فرماندار ایلینویز این خواننده و نوازنده را با احیای صنعت گردشگری این ایالت پس از سه‌شب اقامت در شیکاگو مرتبط دانست.

🔹سوئیفت در یکی از آهنگ‌‌‌های خود از چیزی با عنوان «دستبندهای دوستی» نام می‌‌‌برد. به دنبال همین، سوئیفتی‌‌‌ها در هر کنسرت که شاید بیش از ده‌‌‌ها ‌هزار هوادار بیننده آن باشند، دستبندهای مهره‌‌‌ای را به دست خود بسته‌‌‌اند که نام آهنگ‌‌‌های سوئیفت بر روی آنها نقش بسته است.

🔹در حالی که این اقتصاد دستبند، درآمد جدیدی را برای مشاغل محلی به ارمغان آورده است، گزارش‌‌‌های دیگر نیز از کمبود مهره و پولک صحبت می‌کنند!

🔹تور Eras نه‌تنها یک موهبت اقتصادی است؛ بلکه به یک پدیده فرهنگی نیز تبدیل شده است. هر شهری که سوئیفت در طول تور تاکنون از آن بازدید کرده، تمام موانع را برای او حذف کرده است.

🔹به‌عنوان مثال، مینیاپولیس به سوئیفتاپولیس تغییر نام داد؛ کالیفرنیایی‌‌‌ها او را شهردار افتخاری کردند و فرماندار نیوجرسی ساندویچ ایالت نیوجرسی را به نام او نام‌گذاری کرد.

🔹اکنون رئیس‌جمهور شیلی یا شهردار بوداپست و نخست‌وزیر کانادا از او می‌‌‌خواهند این تور را به کشورشان بیاورد./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید