در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال (VNL)، تیم والیبال مردان ژاپن موفق شد با نتیجه 3 بر 1 تیم اسلوونی را که تا آن زمان در هر 6 بازی پیروز شده بود، شکست دهد. ژاپن که در دوره قبلی مسابقات موفق به کسب مدال برنز شده بود، اولین سکوی خود را پس از 46 سال به دست آورد. در صورت شکست در این مسابقه، آنها به رتبه ششم رنکینگ جهانی سقوط می‌کردند، اما با این پیروزی به رتبه چهارم رسیدند.

این بازی برای تیم ژاپن اهمیت زیادی داشت، به ویژه به‌خاطر حضور در المپیک پاریس که ماه آینده آغاز می‌شود. یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی و یوجی نیشیدا از جمله بازیکنانی بودند که عملکرد درخشانی داشتند و ۲۶ امتیاز به دست آوردند. نیشیدا در مصاحبه پس از بازی گفت که این مسابقه برای او و تیم بسیار سخت بوده، اما از نتیجه خوشحال است و امیدوار است که بتواند بهترین عملکرد را در مسابقات آینده نیز ارائه دهد.

این پیروزی باعث شد تا ژاپن از رتبه پنجم به چهارم رنکینگ جهانی صعود کند و به فیلیپین برای ادامه مسابقات سفر کند. نیشیدا همچنین از تیم ملی والیبال بانوان که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند حمایت و آن‌ها تشویق کرد و ابراز امیدواری کرد که آنها نیز موفق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید